Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden

- Bureaus
- 22 mrt 2024 @ 09:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 mrt 2024 @ 09:46
- Michiel van Zaane
Maandag 25 maart trapt Kruidvat haar nieuwe ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’ campagne af in Nederland en België. Met de campagne wil de retailer zich als autoriteit op het gebied van beauty, voor zowel Generatie Z als oudere generaties, neerzetten.
De keten zet in op een duale strategie in de campagne om beide doelgroepen te bereiken. Terwijl Generatie Z vaak al vertrouwd is met de nieuwste beautytrends en bijbehorende ‘beautyslang’, begrijpt Kruidvat dat deze soms niet helemaal te volgen zijn voor de wat oudere generaties. De campagne vertaalt ‘beautyslang’ naar begrijpelijke taal, zodat iedereen de laatste beautytrends kan volgen.
Nieuwe tv-commercial met Lies
In de nieuwe tv-commercial zien we dat moeder Lies niet helemaal op de hoogte is van de allernieuwste beautytermen van haar dochters Anna en Livi. Zo zien we Anna en Livi een ‘Get Ready With Me’ vlog opnemen, experimenteert een van de dochters met de beautytrend ‘mascara cocktailing’ en bezoeken ze samen een Kruidvat winkel om beautyproducten te kopen om je wenkbrauwen helemaal ‘on fleek’ te maken. Ondanks de poging van Lies om mee te gaan in de beautyslang verloopt dit niet geheel soepel.
‘Met deze nieuwe campagne laten we op een ludieke manier de verschillen tussen generaties zien als het gaat om beautytaal en -trends. Termen als ‘mascara cocktailing’ en ‘skinimalism’ zijn voor veel mensen negen van de tien keer abracadabra. Met deze campagne willen we ervoor zorgen dat echt iedereen de laatste beautytrends en innovaties kan volgen’, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
360-graden marketingcampagne
‘We hebben een doordacht campagneplan om verschillende generaties optimaal te bereiken waaronder de uitdagende Generatie Z. De inzet van kanalen en de budgetverdeling zijn hierbij cruciaal geweest. Generatie Z bereiken we vooral online en via influencers. Bijvoorbeeld met een Beauty Trend Academy waarvoor een groep influencers is uitgenodigd voor diverse workshops en een presentatie over de laatste beautytrends. Andere generaties bereiken we onder andere via Lies op tv, de huis-aan-huis reclamefolder en POS-materialen in onze winkels’, vervolgt Smith. ‘Daarnaast zetten we ook OOH, radio en PR in. Kortom een 360-graden marketingcampagne waarbij we verschillende doelgroepen willen binden.’
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
Productiehuis: Annomann
Concept: DDB Amsterdam
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Influencer: We are First
PR: Glasnost Amsterdam & Oona Agency Antwerpen
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Dept wordt Europees social lead agency voor De Vegetarische...
- 'Ons team mag locatie- en tijdonafhankelijk werken, zolang je...
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven is makkelijk
- Wereldwijde herpositionering Disaronno door 72andSunny Amsterdam
Laatste Nieuws
- Even schakelen met nieuwe campagne... 21-07-2025
- Selmore wint... 21-07-2025
- 'Als onze fashion police er niet is... 21-07-2025
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven... 18-07-2025
- Dept wordt Europees social lead... 17-07-2025
- Hankook doorbreekt clichés met... 16-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers