Why Not Soda introduceert het 'nieuwe' drinken
- Bureaus
- 29 mei 2024 @ 11:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 mei 2024 @ 11:24
- Sjaak Hoogkamer
Why Not Soda ontwikkelde met Gardeners een merkstrategie, nieuwe tagline en pr-traject voor de lancering van het merk op de Nederlandse markt.
Why Not Soda is een volledig natuurlijk frisdrankmerk uit Portugal voor volwassenen. Een alcoholvrij alternatief op het bestaande 0.0 aanbod en reguliere frisdranken. Het merk breidt uit in Europa, met Nederland als eerste focusmarkt. Het drankje is nu verkrijgbaar bij Albert Heijn.
Op basis van de NoLo trend, hielp Gardeners met het aanscherpen van de missie. De trend is gebaseerd op een levensstijl gericht op het nieuwe drinken (minder of niet) en is onder steeds meer mensen populair. Ook wel een no or low alcohol lifestyle genoemd: kort gezegd: NoLo. Op basis van deze trend, hielp Gardeners met het aanscherpen van de missie: Make the best all-natural craft sodas with a splash of surfy refreshment to support a non-alcoholic life loving lifestyle.
Why Not Soda vindt haar oorsprong in het surfersmekka Ericeira, Portugal. Vanuit die heritage en de founders story ontwikkelde Gardeners het merkdomein ‘surf lifestyle lovers’. Zo ontstond ook het idee om de soda’s om te dopen tot surfy soda’s. ‘Catch your wave’, zeggen ze zelf. En zo ontstond de tagline: Have it as you like it.
Vanuit de nieuwe merkstrategie ontwikkelde Gardeners een pr-strategie waarbij een op maat gemaakt perspakket met daarin de vier smaken en het merkverhaal naar een geselecteerde groep surf life lovers gestuurd werd. Gardeners ontwikkelde ook een outdoor campagne die later dit jaar te zien zal zijn.
Nils Schwentkowsi (Founder Why Not Soda): ‘Een nieuwe en onbekende markt introduceren vereist een ervaren partner die onze waarden deelt. Gardeners is dan ook de perfecte match. Ervaren seniors, gemotiveerde juniors, helderheid voor de positionering en strategie van ons merk; Gardeners heeft geleverd.’
Credits:
Merkstrategie & tagline: Gardeners
Pr-traject en productie: Gardeners
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

