Why Not Soda introduceert het 'nieuwe' drinken

Why Not Soda introduceert het 'nieuwe' drinken
  • Bureaus
  • 29 mei 2024 @ 11:24
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Why Not Soda ontwikkelde met Gardeners een merkstrategie, nieuwe tagline en pr-traject voor de lancering van het merk op de Nederlandse markt.

Why Not Soda is een volledig natuurlijk frisdrankmerk uit Portugal voor volwassenen. Een alcoholvrij alternatief op het bestaande 0.0 aanbod en reguliere frisdranken. Het merk breidt uit in Europa, met Nederland als eerste focusmarkt. Het drankje is nu verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Op basis van de NoLo trend, hielp Gardeners met het aanscherpen van de missie. De trend is gebaseerd op een levensstijl gericht op het nieuwe drinken (minder of niet) en is onder steeds meer mensen populair. Ook wel een no or low alcohol lifestyle genoemd: kort gezegd: NoLo. Op basis van deze trend, hielp Gardeners met het aanscherpen van de missie: Make the best all-natural craft sodas with a splash of surfy refreshment to support a non-alcoholic life loving lifestyle.

Why Not Soda vindt haar oorsprong in het surfersmekka Ericeira, Portugal. Vanuit die heritage en de founders story ontwikkelde Gardeners het merkdomein ‘surf lifestyle lovers’. Zo ontstond ook het idee om de soda’s om te dopen tot surfy soda’s. ‘Catch your wave’, zeggen ze zelf. En zo ontstond de tagline: Have it as you like it.

 

Vanuit de nieuwe merkstrategie ontwikkelde Gardeners een pr-strategie waarbij een op maat gemaakt perspakket met daarin de vier smaken en het merkverhaal naar een geselecteerde groep surf life lovers gestuurd werd. Gardeners ontwikkelde ook een outdoor campagne die later dit jaar te zien zal zijn.

Nils Schwentkowsi (Founder Why Not Soda): ‘Een nieuwe en onbekende markt introduceren vereist een ervaren partner die onze waarden deelt. Gardeners is dan ook de perfecte match. Ervaren seniors, gemotiveerde juniors, helderheid voor de positionering en strategie van ons merk; Gardeners heeft geleverd.’

Credits:

Merkstrategie & tagline: Gardeners

Pr-traject en productie: Gardeners

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken