Lodewijk van der Peet: Niet zo hip

Lodewijk van der Peet: Niet zo hip
  • Bureaus
  • 22 mei 2015 @ 10:19
  • 29112 x gelezen
  • Link
  • Lodewijk van der Peet
    Lodewijk van der Peet

    Managing Director
    BeyenMeyer
  • ConsumentenWinkelenDoelgroepen

Je hebt als aandeelhouder wel wat uit te leggen als je een kerel benoemt die Miss Etam naar de fillistijnen heeft geholpen. Vorig jaar gaf hij het ene interview na het andere hoe hij Miss Etam klaarstoomde voor een multimediale toekomst.

In één van die interviews (Management Team) beweerde hij dat Miss Etam in het boekjaar 2014/15 winst ging maken. Ik bedenk het echt niet. Hij gelooft in sprookjes, kent zijn plek niet, kan liegen dat het gedrukt staat, is sociopaat, megalomaan… je mag kiezen.

Wat zou hij de aandeelhouders hebben verteld zodat ze hem de sleutel gaven? Het hield me bezig, Hij moet iets briljants hebben bedacht. Een regeltje dat de aandeelhouders biologeerde. Opgelucht werd de prosecco uit La Place ontkurkt. Hoe gaat zoiets?

Afgelopen week hoorden we dat hij V&D gaat redden door te kiezen voor de ‘niet zo hippe’ vrouw? De gemiddelde maat van Nederlandse vrouwen is 42 zei hij erbij. Nogmaals; ik bedenk het niet.

Hoe stom is het om je doelgroep op voorhand te beledigen door ze ‘niet zo hip’ te noemen? Wat heeft een maatje meer wel-of-niet met hip te maken? En: hoe suf ben je als je je eigen tegenstanders mag uitkiezen en je dan kiest voor MS Mode van Ronald Kahn? Die wint het gegarandeerd op twee niet zo hippe sloffen.

Lodewijk van der Peet

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken