Cityguys lanceert YouTube-serie in bioscoop

Cityguys lanceert YouTube-serie in bioscoop
  • Content
  • 19 jul 2017 @ 12:07
  • 7286 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentVideo

Online stadsblog Cityguys.nl lanceert vandaag (19 juli) haar YouTube-kanaal LAB111 in Amsterdam, de eerste première van een videoserie in een bioscoop ooit. De eerste twee afleveringen van 'De Cityguys Selectie' worden tijdens de première op het grote scherm vertoond en daarna is de serie te volgen op YouTube en de te lanceren website Cityguys.tv.

Cityguys oprichters Jean-Paul Schaddé van Dooren (tevens columnist voor MarketingTribune) en Roger Bloem eten en drinken al jaren dagelijks buiten de deur. Sinds 2015 schrijven ze hierover op hun website en de daarbij behorende social kanalen. De stap naar een YouTube-serie is daarbij een logische. 

De serie volgt de mannen in hun dagelijkse dilemma's. In aflevering 1 brakt Cityguys uit in de brunchscene van Amsterdam, voor de tweede in de serie bezoeken de oprichters hun tweede/derde/vierde/vijfde thuis, de beste cocktailbars in de hoofdstad. Met vraagstukken als 'Hoe is de brunchcultuur ontstaan?' als dekmantel bestelt het duo zoveel mogelijk cocktails en borden Chicken & Waffels. 'Het was geen makkelijk proces. We moesten zeker tachtien Bloody Mary's drinken voor de brunchaflevering!', benadrukt Roger.

Tot nu toe knutselden de mannen zelf een aantal video's over reizen naar het buitenland. Voor de nieuwe serie achtergrondverhalen werd de samenwerking met Union Bikes opgezet, zodat met professionele filmmaker Johan Zandbergen de selfiestand uitgeschakeld kon blijven. JP: ‘We weten natuurlijk helemaal niet of dit de eerste lancering van een webserie in de bioscoop is, maar inmiddels heb je al wel tot deze alinea gelezen. Dus dat is mooi. We proberen met Cityguys constant mensen samen te brengen voor een feestje en deze video’s waren wel weer een goed excuus.’

Vanavond is de lancering van het YouTube-kanaal, om 19:00 uur in Strangelab. De films worden vervolgens in Cityguys-style in LAB111 vertoond onder het genot van drankjes. Vanaf 20:30 is het een openbaar (betaald) feest - onder de noemer van een Cityguys-borrel. Als je aanwezig wilt zijn stuur je een mail naar ikhebdorst@cityguys.nl. Meld je hier aan voor het Facebook-event.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken