Bram Jeurissen (jury GPCM): 'De balans in content slaat om van kwantiteit naar kwaliteit'

Bram Jeurissen (jury GPCM): 'De balans in content slaat om van kwantiteit naar kwaliteit'
  • Content
  • 25 sep 2018 @ 10:29
  • 6213 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Grand Prix Content MarketingContent

De Grand Prix Content Marketing staat weer voor de deur. Bram Jeurissen (consultant & partner bij PR-bureau FNKE) is net als vorig jaar jurylid en verwacht wederom een hoog niveau aan inzendingen.

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot donderdag 27 september) kan hier.

Wat hoop je met jouw aanwezigheid in deze jury te bereiken?

Vorig jaar zat ik voor het eerst in de jury. Dat was ontzettend leerzaam en inspirerend. De learnings uit die cases heb ik ook weer in mijn eigen werk bij FNKE mee kunnen nemen.

Wat verwacht je van de inzendingen?

Het niveau lag vorig jaar al behoorlijk hoog, dat verwacht ik dit jaar weer. Je ziet ook de balans in content van kwantiteit naar kwaliteit omslaan. Het thema lef en creativiteit is in ieder geval al uitdagend. Ook ben ik benieuwd of de rol van social media is veranderd. Gezien de ontwikkelingen van afgelopen jaar ben ik benieuwd of bureaus en merken daarin andere keuzes hebben gemaakt.

Welke contentmarketingcase van het afgelopen jaar zou absoluut een Grand Prix moeten winnen?

Lastige vraag. Er wordt zoveel gemaakt, maar niet alles verdient natuurlijk een prijs. Ik was vorig jaar vooral gecharmeerd van de kleinere, creatieve campagnes. Dat KLM, NS en Albert Heijn geweldige content en campagnes maken, dat weten we. Daar verdienen ze ook zeker prijzen voor, maar ik vind het vooral knap als je als kleine partij met dito budget toch mooie, impactvolle content kunt maken.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?

Dat elk pareltje zijn weg ernaartoe vindt. Dat de drempel om in te zenden omlaag gaat, vind ik ook spannend. Het lijkt mij niet dat de kwaliteit dan per se toeneemt. Verder ben ik erg te spreken over het nieuwe beoordelingsmodel, waarbij je een award kunt winnen die je van te voren niet zelf had bedacht. Daarnaast blijft het beoordelen van succes voor contentmarketing ingewikkeld. Niet alleen in het geval van de Grand Prix, maar ook in de dagelijkse praktijk.

In welke hoedanigheid gaan we jou straks op de uitreikingsavond aantreffen?

Als jurylid natuurlijk! Maar dan zit het werk er eigenlijk al op. Je zal mij dus vooral zien met een biertje en druk in gesprek met de mensen om me heen.

 

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot 27 september) kan hier.

Lees ook onze interviews met:

Albert-Jan Huisman en Bert van Loon: 'Lef en creativiteit staan dit jaar centraal'

Aart Lensink: 'Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld'

Michael Willems: 'Er wordt teveel content van middelmatig niveau gemaakt'

Maartje Claassen: 'Ik wil aandacht vragen voor het mooiste vak dat er is'

Edger Louwaard: 'Ik hoop dat er breed wordt ingezonden'

Wies Popa: 'We hebben baanbrekers nodig in dit vak'

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken