Rijssemus (BCE20) met IDTV op zoek naar 'spijkerhard resultaat'
- Content
- 22 jan 2020 @ 08:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingStorytelling
- 22 jan 2020 @ 08:10
- Peter van Woensel Kooy
Taco Rijssemus van IDTV is een van de sprekers op het naderende Branded Content Event. Zijn belofte: 'aan de hand van een content campagne voor de RET, laat ik straks zien dat content en storytelling tot spijkerharde resultaten kunnen leiden.'
Rijssemus (foto boven) is ceo van IDTV. Hij heeft een lange ervaring in leiderschapsfuncties in de media. Hij was onder andere directeur van SBS Productions, KRO en KRO-NCRV en is nu dus baas bij IDTV. Daar werkt hij op het snijvlak van video, evenementen en online content. Naast tv-programma’s zoals ‘Wie is de Mol?’, maakt IDTV content voor merken en organisaties zoals De Bijenkorf, KPMG, Nationaal Comité 4&5 mei, de RET en TataSteel. Hij spreekt op het Branded Content Event (BCE), dat dit jaar als thema 'make content great again' heeft en plaatsvindt op aanstaande donderdag 6 februari 2020 in de nieuwe evenementenlocatie Amsterdome, over bereiken van resultaat. Ga hier naar toe voor meer informatie. Wij blikken met Taco alvast vooruit op BCE20.
Waarover zal je presentatie precies gaan?
'Praat je over content en storytelling, dan zijn heb je het vaak over sympathieke initiatieven die een bijdrage moeten leveren aan een merk of product. Wat het uiteindelijke effect op de consument precies is, blijft – op wat vanity metrics na - vaak onbekend. Dat is eigenlijk een vreemde zaak. Want het effect van content en storytelling kan prima gemeten worden en leidt vaak tot verrassende positieve resultaten. Juist omdat consumenten content niet beschouwen als reclame, een boodschap die is ontwikkeld op basis van de verkoper, maar als een boodschap dat is ontwikkeld op basis van de behoeften en inzichten van de gebruiker, is de consument ontvankelijker voor de onderliggende commerciële boodschap. Aan de hand van een content campagne voor de RET, laat IDTV zien dat content en storytelling tot spijkerharde resultaten kan leiden.'
OK. In welke fase zitten we volgens jou met branded content: wat is de status van dit fenomeen?
'We zitten nog in een fase van divergentie. Het bekende commercial model dat is ontwikkeld voor traditionele media boet nog steeds aan kracht in en er wordt naarstig naar nieuwe manieren gezocht om de consument te bereiken. Deze fase van divergentie van middelen en strategieën zal nog wel een tijdje aanhouden.'
Is branded content: voor veel marketeers al echt onderdeel van de marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?
'Branded content wordt nog vaak beschouwd als een nice to have, terwijl het ongekende mogelijkheden heeft. Wij denken dat dit te wijten is aan het gebrek aan goede metrics. Er wordt nog te veel gebruik gemaakt van vanity metrics.'
Wat zijn significante voorbeelden van briljante branded content volgens jou en waarom?
'Wij vinden VT-wonen natuurlijk briljante branded content. Maar we zijn niet zo objectief in deze…'
Is branded content geaccepteerd door het publiek of zijn er nog blokkades?
'Branded content is een vorm die – mits goed uitgevoerd – juist wordt geaccepteerd door het publiek, omdat branded content inspeelt op de behoefte van het publiek.'
Meer info over IDTV staat hier. Wil je de presentatie ‘Vanity metrics’ ontmaskerd. Spijkerharde resultaten met content en storytelling' meemaken? Reserveer hier op tijd je kaart voor BCE20.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- keynote speaker
- vanity metrics
- Amsterdome
- content
- RET
- ceo
- resultaten
- storytelling
- RET
- branded content
- content campagne
- BCE20
- Branded Content Event
- Taco Rijssemus
- TataSteel
- VT-wonen
- IDTV
- content
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
Laatste Nieuws
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes