[BC Event] Tigges: Branded content is een absolute pijler in onze strategie

[BC Event] Tigges: Branded content is een absolute pijler in onze strategie
  • Content
  • 12 mei 2022 @ 14:34
  • 12804 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Branded Content EventBranded content
  • 12 mei 2022 @ 14:34
  • 12804 x gelezen
  • Ryan Baij

MarketingTribune organiseert ook dit jaar weer het het Branded Content Event. Op 10 mei verzorgt Sophie Tigges, Brand Manager Nivea Men Deep, één van de sessies in DeFabrique te Utrecht. Een korte introductie.

Sophie is een enthousiaste, resultaatgerichte marketingprofessional met meer dan 7+ jaar ervaring in de FMCG-business. In deze jaren heeft zij een brede set aan skills opgebouwd, met in de laatste jaren een Marketing focus. Een Brand Manager die in cross-functionele teams werkt, mensen motiveert en inspireert, en geeft om persoonlijke ontwikkeling van mensen. Daarnaast een flinke aanpakker en zorgt dat de resultaten behaald worden, vanuit een sterk team verband. Dat maakt Sophie zeer gewaardeerd vanwege haar positiviteit & can-do mentaliteit.

Ongeacht wat de dag je brengt, met Nivea Men Deep maak je elk moment onvergetelijk! Maar wat als de eindgebruiker twijfelt over zijn eigen skillset of te weinig (tot geen) zelfvertrouwen heeft? Dan heb je campagnemateriaal nodig, die inspireert en tot de verbeelding spreekt. Dit is 100% noodzakelijk voor de doelgroep van Nivea Men Deep (M18-34), aangezien zij meer ontvankelijk zijn voor Native Advertising ipv van de traditionele ‘send/push’ merkcommunicatie.

Het nieuwste online format van StukTV, genaamd (On)Mogelijk, bleek hierin de perfect EPIC match te zijn. Het hoe, waarom, de samenwerking, de impact en de do’s & dont’s worden tijdens deze parallelsessie op een inspirerende manier besproken. 

Branded content maakt een grote ontwikkeling door. Hoe zou jij de status ervan momenteel omschrijven?
De (oude) tijden van simpele product placements en/of gebruiksmomenten zijn inmiddels voorbij. Branded content heeft  tegenwoordig steeds meer één centraal thema dat over meerdere kanalen wordt geactiveerd. Het is al vaak bewezen dat multimediale campagnes meet impact maken, in de branded content wereld zullen we hiervan moeten leren. Social Content, Influencer content, YouTube content, het zijn allemaal specifieke universums met een eigen taal. Ook als het gaat om Branded Content.

Is BC voor jou als marketeer een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?
Jazeker, branded content is een absolute pijler in onze strategie. Hoofdzakelijk omdat onze doelgroep steeds meer ‘wars’ is van traditionele merkcommunicatie. Dus om onze merkwaardes effectief en geloofwaardig over te laten komen, gaan we partnerships aan met merken die (a.) heel sterk zijn in impactvolle content en (b.) verder gaan die ‘ouderwetse’ product placements en/of gebruiksmomenten. StukTV is zo’n merk, die perfect aansluit bij onze  marketingstrategie. Zodoende dat we al ruim twee jaar StukTV standaard opnemen in onze branded content jaarstrategie.

Wat zijn significante voorbeelden van briljante BC volgens jou en waarom?
De meest briljante branded content zijn degene waarin de merken en/of producten op de meest natuurlijke manier zijn verwerkt. Dat de de merken en/of producten een onderdeel zijn van een verhaallijn, zonder dat de kijker een afbreuk merkt aan de content. Het partnership tussen Het Jachtseizoen en Samsung blijft voor mij hierin een goed voorbeeld.

De collaborations van G-Star RAW, met de meest spraakmakende trendsetters van dit moment, vind ik iedere keer schitterend. Say It With Your Booty icm Snoop Dogg; wie gaat daar nou niet goed op!? En hiermee ‘nestelt’ G-Star zich letterlijk in het gevestigde demin landschap van Levi’s/USA. Erg briljant!

Is BC geaccepteerd door het publiek of zijn er nog valkuilen/uitdagingen?
Branded content is zeker geaccepteerd door het publiek. Alleen… don’t overdo it! Als een merk (of merkboodschap) teveel de boventoon voert, wordt de content minder geloofwaardig. En dan haakt een kijker snel af. Ga daarom op zoek naar de ultieme balans tussen entertainment, inspiratie en sympathieke CTA.

Wat is in het kort jouw verhaal op BCE en waarom moet iedereen komen luisteren?
De markt leert van elkaar, door te luisteren naar elkaar. En met een goed inspirerend verhaal, creëer je voor andere marketingcommunicatiestrategen, de bouwstenen voor morgen! Onze samenwerking met StukTV, op het format (On)Mogelijk, is voor Nivea Men Deep dé waardevolle toevoeging geweest op onze algehele merkstrategie. De manier waarop we dat hebben gedaan, samen met Talpa Network, is een inspirerend verhaal.

Wilt u nog kaartjes kopen voor het Branded Content Event. Klik hier.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken