Nieuw streamingplatform Fluister met luisterboeken, e-books en podcasts

Nieuw streamingplatform Fluister met luisterboeken, e-books en podcasts
  • Content
  • 10 mei 2022 @ 09:36
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Fluister, dat in juni 2022 van start gaat, is een nieuw platform van Nederlandse bodem dat gebruikers in Nederland en Vlaanderen met een abonnement onbeperkt toegang biedt tot een grote hoeveelheid luisterboeken, e-books en podcasts.

De drie uitgevers Singel Uitgeverijen, WPG Uitgevers en VBK Uitgevers slaan voor Fluister de handen ineen met Libris en Blz.-boekhandels, DPG Media en V-Ventures, de investeringstak van Vereniging Veronica. Hiermee wordt een groot netwerk van schrijvers, columnisten, journalisten, recensenten en boekverkopers aan elkaar gekoppeld dat lezers en luisteraars gaat adviseren in de keuze van hun volgende boek of podcast. Ook andere Nederlandse uitgevers kunnen zich aansluiten bij dit initiatief.

Schrijvers, boekverkopers, journalisten en recensenten zullen zich actief inzetten als leesadviseurs van Fluister, bijvoorbeeld met tiplijstjes, nieuwe en niet-te-missen boeken en favoriete podcasts op hun eigen pagina op het platform. Gebruikers kunnen via deze pagina’s hun favoriete schrijver of boekverkoper volgen die hen adviseert over favoriete thema’s en actuele onderwerpen.

Auteurs, waaronder Nhung Dam, Mathijs Deen, Jessica Durlacher, Arnon Grunberg, Arthur Japin, Ronald Giphart, Raoul de Jong, Deniz Kuypers, Marian Mudder, Nelleke Noordervliet, Sholeh Rezazadeh, Peter Römer, Anita Terpstra, Elke Wiss en Sylvia WiPeman, zullen zich inzetten als ambassadeur. Het platform zal naast het gebruikelijke aanbod aan luister- en e-boeken ook exclusieve content bieden in de vorm van speciaal gecreëerde podcasts, luisterboeken of e-books. Het netwerk zal inhoud geven aan het platform met interviews, radio- en tv-optredens, boekhandelstours en kinderboekenpodia.

In juni wordt Fluister gelanceerd met een landelijke crossmediale campagne in nieuwsmedia, tijdschriften, radio, online en uiteraard in de boekhandel. Josja Zijlstra, directeur Fluister: ‘Ik ben blij en trots dat we met Fluister zo’n compleet aanbod aan luisterboeken, e-books en podcasts hebben en dat we dit met hulp van alle aangesloten schrijvers, boekverkopers en andere smaakmakers op maat kunnen aanbieden aan de gebruikers.’

Caroline Damwijk, directeur Libris Blz. B.V.: ‘We constateerden dat de bestaande internationale platforms qua aanbod en advies te generiek waren voor de Nederlandstalige boeken en podcastliefhebber. Daarom hebben we de krachten gebundeld om verhalen samen te brengen op één platform. Doordat de initiatiefnemers beschikken over een enorm netwerk van betrokken auteurs, boekverkopers, recensenten en liefhebbers van goede verhalen, kunnen we met tips en adviezen de gebruiker helpen om zijn of haar volgende favoriete verhaal te vinden.’

Foto: freestocks/|Unsplash.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken