KPI- en contentkalenderterreur
- Content
- 1 jan 2014 @ 14:06
- Link
-
Aart Lensink
directeur
LVB Content Marketing - VerdienmodellenTrends
- 1 jan 2014 @ 14:06
- Aart Lensink
Contentkalenders en KPI’s. Mogen die in 2013 achterblijven? Mooi zo!
Het begint altijd met goede bedoelingen. Er worden hulpmiddelen bedacht om een doel te bereiken. En voor je het weet – ergens medio 2013 – zijn doel en middel door elkaar gehaald. Zo zitten we nu met vele opdrachtgevers ineens vast aan contentkalenders en hoge bloeddruk en stress veroorzakende KPI’s.
Met de neus platgedrukt op een paar A4-tjes. Turvend, vinkend. Daar zit je dan als marketeer of communicatie M/V. We hebben samen met jou KPI’s geformuleerd, want dat moest (van wie eigenlijk?).
We hebben een contentkalender ingevuld (‘elke week twee tweets graag en nee, we willen niet in discussie met onze klanten op social media’).
Kansen? Nee, daar hebben we geen tijd voor.
Een creatief idee? Nee, past niet in de contentkalender.
En die volstrekt eenmalige, wereldschokkende aanleiding die precies, maar dan ook precies bij jouw expertise past?! Dus je moet nu, nee NU een mooi verhaal opleveren. In welke vorm dan ook. ‘Sorry, maar dat moet ik overleggen.’
Met wie?
Ja, met m’n contentkalender.
Houvast zoeken we allemaal. Ik ook. Maar zullen we in 2014 niet teveel naar contentkalenders kijken? Niet teveel KPI’s uit de blauwe lucht halen en heilig verklaren?
Zullen we weer afspreken dat een contentkalender een prachtig hulpmiddel is. Een middel dat onmiddellijk volstrekt onbelangrijk is als dat ene unieke contentidee zich aandient?
En je baas dan? En je budget dan?
Geloof me: alles en iedereen is gelukkig als jouw merk een tijdje lang het gesprek van de dag is en immens aan sympathie wint. Omdat je even stout bent geweest en je KPI’s even de KPI’s hebt gelaten.
Vertrouw op het talent van de gepassioneerde eindbaas. De hoofdredacteur. De hoofdredacteur wil scoren. Laat hem/haar scoren. Trek je gepassioneerde talent niet leeg doordat we lijstjes managen.
In 2014 draait het om scoren. Om niets anders dan scoren. De contentberg die we als contentmarketeers met elkaar produceren, wordt groter en groter. En slechts degenen die opkijken van hun contentkalendertje en om zich heen kijken, zullen gaan scoren.
-
Aart Lensink
- Werkt bij: LVB Content Marketing
- Functie: directeur
- Website:http://www.lvb.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vier TikTok-ads die wél werken (en wat merken hier van kunnen...
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB over live pitch tijdens...
- Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding
- McDonald’s laat lef en luistervermogen samenkomen in...
- Fjällräven opnieuw verkozen tot duurzaamste modemerk
- Tabloo start speelse contentmarketing campagne over...
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management