[column] De inhoudsloze beloftes uit mijn mailbox
- Content
- 22 mrt 2019 @ 09:48
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - ContentMakers
- 22 mrt 2019 @ 09:48
- Sak van den Boom
‘Elke dag maken we op Schiphol jouw reis comfortabeler en gemakkelijker. Op P3 Lang Parkeren is daarom de garage vernieuwd. Met nog meer parkeerplekken, vind je nog sneller een vrije plek.'
'Bovendien sta je in deze parkeergarage veilig en volledig overdekt – ook op de bovenste verdieping.’
Zonder context is dit een loze belofte (Schiphol). Wordt het niet eens tijd dat we stoppen met het poneren van wijsheden zonder onderbouwing of bronvermelding? ‘De grootste worsteling die ik zie bij marketeers, is dat ze niet in staat zijn voor langere tijd een contentstroom op gang te houden die de doelgroep triggert en beweegt van awareness naar consideration naar decision.’ Of: ‘De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig omdat in de meeste berichten over Storytelling het bedrijf centraal staat.’ Heerlijk toch. Voor elk verhaal dat je kwijt wil over je eigen deskundigheid, verzin je makkelijk een aanleiding. A-Journalistiek.(Bron) En wat staat hier eigenlijk voor wijsheid: ‘Klanten hebben steeds hogere verwachtingen, omdat ieder bedrijf steeds meer focus legt op het centraal stellen van de klant.’ Oorzaak en gevolg worden door elkaar gehaald. (FW)
Ik ga aan dit fenomeen niet al te veel woorden wijden. Maar ik wil er wel voor pleiten dat zelfbenoemde schrijvers moeten stoppen met het poneren van dit soort beloftes en zelfbedachte wijsheden om vervolgens een ronkend betoog te houden over hoe het dan zou moeten. En managers moeten zich meer verdiepen in het werk van de eindredacteuren die intro’s maken en teksten bewerken, met als resultaat producten waarvoor ze bij elke opleiding een onvoldoende zouden krijgen.
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes