[column] De inhoudsloze beloftes uit mijn mailbox

[column] De inhoudsloze beloftes uit mijn mailbox
  • Content
  • 22 mrt 2019 @ 09:48
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • ContentMakers

‘Elke dag maken we op Schiphol jouw reis comfortabeler en gemakkelijker. Op P3 Lang Parkeren is daarom de garage vernieuwd. Met nog meer parkeerplekken, vind je nog sneller een vrije plek.'

'Bovendien sta je in deze parkeergarage veilig en volledig overdekt – ook op de bovenste verdieping.’

Zonder context is dit een loze belofte (Schiphol). Wordt het niet eens tijd dat we stoppen met het poneren van wijsheden zonder onderbouwing of bronvermelding? ‘De grootste worsteling die ik zie bij marketeers, is dat ze niet in staat zijn voor langere tijd een contentstroom op gang te houden die de doelgroep triggert en beweegt van awareness naar consideration naar decision.’ Of: ‘De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig omdat in de meeste berichten over Storytelling het bedrijf centraal staat.’ Heerlijk toch. Voor elk verhaal dat je kwijt wil over je eigen deskundigheid, verzin je makkelijk een aanleiding. A-Journalistiek.(Bron) En wat staat hier eigenlijk voor wijsheid: ‘Klanten hebben steeds hogere verwachtingen, omdat ieder bedrijf steeds meer focus legt op het centraal stellen van de klant.’ Oorzaak en gevolg worden door elkaar gehaald. (FW)

Ik ga aan dit fenomeen niet al te veel woorden wijden. Maar ik wil er wel voor pleiten dat zelfbenoemde schrijvers moeten stoppen met het poneren van dit soort beloftes en zelfbedachte wijsheden om vervolgens een ronkend betoog te houden over hoe het dan zou moeten. En managers moeten zich meer verdiepen in het werk van de eindredacteuren die intro’s maken en teksten bewerken, met als resultaat producten waarvoor ze bij elke opleiding een onvoldoende zouden krijgen.

 

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken