Brabantia introduceert nieuwe stijl

Brabantia introduceert nieuwe stijl
  • Design
  • 7 mrt 2014 @ 08:30
  • 26647 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingPackagingVisual idProduct

Brabantia lanceerde onlangs onder de naam 'designed for living' zijn nieuwe visie. Deze visie wordt nu zichtbaar in nieuwe producten en een nieuwe merkstijl. De stijl werd ontwikkeld door PROUDdesign, Studio Aandacht en \Bovil. Brabantia wil de overstap maken van een merk met huishoudelijke producten, naar een merk van interieurdesign.

Het design moet de pas geïntroduceerde visie van het Brabantse merk laten zien: designed voor living. Het lookbook geeft een aardig beeld van de nieuwe merkpresentatie.

Van living naar design
Grote vlakken, felle kleuren en bijzondere aandacht voor fotografie moeten de nadruk meer op design dan op living leggen. De modern gestapelde typografie die productnaam en -variant aangeeft is bepalend in dit gewenste designgevoel. Tegelijk is de typografie, sinds de oprichting van Brabantia in 1919 onveranderd, menselijker en toegankelijker. Het logo is gemoderniseerd en kleurt bijvoorbeeld op de verpakkingen mee met de kleur van de categorie.

Mechteld Petersen, value director brand, marketing en product innovatie bij Brabantia, zegt tegen Design Week dat de nieuwe look een meer toegnankelijk, vrouwelijk en warm gevoel moet geven: ‘Doel was ons merk te verzachten. We willen met de verpakkingen het hart van consumenten raken en ze zo verleiden’.

Want to have
Alef de Jong, strateeg brand design PROUddesign: ‘Brabantia is weer van nu en heeft wat te vertellen. Het merk heeft een designwaarde gekregen en is meer want to have in plaats van need to have. De volle, lekkere kleuren zijn opiniërend. Brabantia is altijd al een interessant merk geweest, nu zie je dat ook.’

Samenwerking
PROUDdesign, Studio Aandacht en \Bovil werkten samen aan de nieuwe merkstijl van Brabantia.


Nieuw logo


Oud logo


 



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken