Brabantia introduceert nieuwe stijl

- Design
- 7 mrt 2014 @ 08:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - BrandingPackaging designVisual idProductdesign
- 7 mrt 2014 @ 08:30
- Redactie Design
Brabantia lanceerde onlangs onder de naam 'designed for living' zijn nieuwe visie. Deze visie wordt nu zichtbaar in nieuwe producten en een nieuwe merkstijl. De stijl werd ontwikkeld door PROUDdesign, Studio Aandacht en \Bovil. Brabantia wil de overstap maken van een merk met huishoudelijke producten, naar een merk van interieurdesign.
Het design moet de pas geïntroduceerde visie van het Brabantse merk laten zien: designed voor living. Het lookbook geeft een aardig beeld van de nieuwe merkpresentatie.
Van living naar design
Grote vlakken, felle kleuren en bijzondere aandacht voor fotografie moeten de nadruk meer op design dan op living leggen. De modern gestapelde typografie die productnaam en -variant aangeeft is bepalend in dit gewenste designgevoel. Tegelijk is de typografie, sinds de oprichting van Brabantia in 1919 onveranderd, menselijker en toegankelijker. Het logo is gemoderniseerd en kleurt bijvoorbeeld op de verpakkingen mee met de kleur van de categorie.
Mechteld Petersen, value director brand, marketing en product innovatie bij Brabantia, zegt tegen Design Week dat de nieuwe look een meer toegnankelijk, vrouwelijk en warm gevoel moet geven: ‘Doel was ons merk te verzachten. We willen met de verpakkingen het hart van consumenten raken en ze zo verleiden’.
Want to have
Alef de Jong, strateeg brand design PROUddesign: ‘Brabantia is weer van nu en heeft wat te vertellen. Het merk heeft een designwaarde gekregen en is meer want to have in plaats van need to have. De volle, lekkere kleuren zijn opiniërend. Brabantia is altijd al een interessant merk geweest, nu zie je dat ook.’
Samenwerking
PROUDdesign, Studio Aandacht en \Bovil werkten samen aan de nieuwe merkstijl van Brabantia.
Nieuw logo
Oud logo
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Design Thinking:... 25-09-2023
- Coca-Cola introduceert nieuwe... 15-09-2023
- Albert Heijn meest succesvolle... 15-09-2023
- Onderzoek BNO: 'Verregaande... 08-09-2023
- Yousra Razine Mahrah wint Lichting... 06-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing