Nederlandse topdesigners ontwerpen Alzheimer Socks in strijd tegen ziekte

Nederlandse topdesigners ontwerpen Alzheimer Socks in strijd tegen ziekte
  • Design
  • 21 sep 2015 @ 16:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekMaatschappijProductdesignInteractie

De Nederlandse ontwerpers Mart Visser en wijlen Frans Molenaar, die aan de ziekte van Alzheimer leed, hebben twee verschillende sokken ontworpen die symbool staan voor de verwarring waarmee Altzeimer patienten kampen. De winst van de verkoop van de sokken wordt gedoneerd aan Alzheimer Nederland en komt ten goede aan onderzoek naar de ziekte van Alzheimer aan het VUmc Alzheimercentrum.

Vandaag is het Wereld Alzheimer Dag. Rond deze dag wordt er in de hele wereld aandacht gevraagd voor de ziekte van Alzheimer, het belang naar onderzoek voor medicijnen én de impact van deze ziekte op patiënten en hun naasten. Want nog altijd zijn er geen geneesmiddelen voor deze ziekte, waarmee 1 op de 5 Nederlanders te maken krijgt.

Met de introductie van de Alzheimer SOCKS op Wereld Alzheimer Dag willen de initiatiefnemers bijdragen aan de bespreekbaarheid van de ziekte. De blauwe sok is ontworpen door Mart Visser. De andere sok werd ontworpen door (de erven van) Frans Molenaar, Visser’s leermeester en goede vriend.
Frans Molenaar leed zelf ook aan de ziekte van Alzheimer. Het iconische zwart-wit waar Molenaar tot en met zijn 99ste collectie mee werkte, komt terug in zijn sok.

Alzheimer SOCKS is tot stand gekomen door een unieke samenwerking tussen Alzheimer Lab (Alzheimer Nederland, VUmc, Heineken, DSM, Unilever, Ziggo, &samhoud, Philips), N=5 en LEWIS PR. Je kunt de sokken bestellen via de website.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken