[designportfolio] Tinker imagineers
- Design
- 5 feb 2016 @ 18:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Portfolio
- 5 feb 2016 @ 18:14
- Nanny Kuilboer
De designredactie van MarketingTribune start een nieuwe rubriek onder de naam Portfolio. Hiervoor vragen wij designbureaus zes recente cases waar zij trots op zijn in te sturen, voorzien van een creatieve rationale. Tinker imagineers bijt het spits af. Tinker imagineers is een experience designbureau uit Utrecht dat in 2016 25 jaar bestaat. Imagination en beleving is serious business geworden. Het portfolio is inmiddels uitgebreid naar het buitenland. Een greep uit recent werk.
JULIANA KINDERZIEKENHUIS
Project – geanimeerde kinderbeleving: ruim 4000m2 grafisch behang, interactieve video-installatie, animaties en speelelementen
Klant – HagaZiekenhuis
Architect – MVSA Architects (consortium VolkerWesselsHaga)
Jaar – 2015
Awards – Overall Winner SBID Awards 2015 (UK); Gold Spark Healthcare Awards 2015 (USA), Silver Spark Experience Awards 2015
foto Fred Ernst
Beleving – Ziekenhuisbezoek is geen kleinigheid. Voor kinderen én hun ouders. Vijf karakters spelen de hoofdrol in de ‘patient journey’ door het nieuwe Juliana Kinderziekenhuis om ze af te leiden en stress te reduceren. De meest spannende plekken als OK-zone, behandelkamers en liften komen tot leven met bewegende projecties en interactieve animaties. Het ontwerp ontving de ‘overall award’ van de Society of British and International Design vanwege ‘the groundbreaking ability to interact with the end user’. “We willen een trend zetten om healthcare design te verrijken met creatieve technologie en storytelling”, aldus Stan Boshouwers (partner/founder Tinker).
FRIESLANDCAMPINA
Project – FrieslandCampina experience center
Klant - FrieslandCampina
Jaar – 2013
foto Mike Bink
Beleving – Op de Food Campus in Wageningen heeft FrieslandCampina haar R&D-activiteiten gebundeld in een nieuw centrum. In de kern staat het experience center waar in co-creatie gewerkt wordt aan innovatie van zuivelonderzoek- en producten. Via 10 interactieve exhibits volgen gasten de oorsprong van melk, zuivelproductieketen en de moleculaire reis door melk. Ze ontmoeten de mens achter de wetenschapper en ervaren het creatieve spel tussen productontwikkelaars en marketeers. Gegarandeerd ga je naar buiten met een ander beeld van het merk.
RABOBANK
Project – Rabo Earthwalk, toppaviljoen op de Floriade
Klant – Rabobank groep
Jaar – 2012
Award – SponsorRing 2012
foto Mike Bink
Beleving – Lopen op het dak van de wereld, dat is het idee voor de Rabo Earthwalk. Als grootste food- en agribank ter wereld en als hoofdsponsor van de Floriade 2012wil Rabobank een statement maken. Bezoekers van dit spectaculaire paviljoen staan op een glazen vloer. Van onderaf wordt een wervelende film geprojecteerd. In vijf minuten zie je hoe de wereld in cultuur wordt gebracht, een dag uit het leven van Aarde. Door over de wolken te lopen, word je even het logo van de bank.
MAISON CAILLER
Project – brand experience voor Maison Cailler, The Swiss Chocolate Factory
Klant – Maison Cailler
Jaar – 2015
foto Mike Bink
Beleving - Een bezoek aan een chocoladefabriek: de droom van elke liefhebber. Maison Cailler, The Swiss Chocolate Factory, trekt ruim 400.000 bezoekers per jaar. Cailler-chocolade is een authentiek Zwitsers product met een wereldwijde bronnen en afzetmarkt. Het publiek nemen we mee op reis, van cacaoplantage tot chocoladeproeverij. Een multimediashow, levensgrote animaties, persoonlijke verhalen van de chocolademakers en unieke inkijkjes in de fabriek brengen de wetenschap en de magie van chocolade dichtbij.
DOMUNDER
Project – ondergrondse bezoekersbeleving
Klant – Initiatief Domplein
Architect – JDdV Architecten
Jaar – 2014
Awards – Heritage in Motion Award 2015; Museums and Heritage Award 2015; Gold Spark Experience Awards 2015 (USA); eervolle vermelding German Design Award 2016
foto Mike Bink
Beleving – Op geen enkele plek in Nederland komt zoveel geschiedenis samen als op het Utrechtse Domplein. Een probleem: een belangrijk deel van het rijke verleden zit onder de grond en gaat aan iedereen voorbij. Wij maakten archeologie met high tech multimedia beleefbaar. Met een interactieve flashlight daalt het publiek ondergronds in het donker af en gaat als een tijdreiziger op zoek naar de verhalen. Internationale vakjury’s roemden de innovatieve, creatieve mix tussen werkelijkheid en virtual reality.
NESTLÉ
Project – brand family experience Nest
Klant – Nestlé
Architect – CCA (Switzerland)
Jaar – opening juni 2016
Beleving – Nestlé zet haar deuren open. Ter gelegenheid van haar 150 jarig bestaan ontwerpt Tinker in Vevey aan het meer van Genève Nestlé’s ‘good food, good life’-experience met een grootte van 3500m2. Precies op de plek waar Henry Nestlé zijn eerste fabriek stichtte. Families worden ondergedompeld in de rijke geschiedenis van het foodconcern en krijgen tegelijkertijd een fascinerende blik in de toekomst.
Tinker imagineers
Ook mooie cases in de aanbieding voor een Portfolio, mail me dan op design@marketingtribune.nl!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- Rabo Earthwalk
- Tinker imagineers
- Maison Cailler
- Juliana Kinderziekenhuis
- portfolio
- FrieslandCampina
- Nestlé
- Domunder
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing