[designportfolio] Thonik
- Design
- 20 nov 2020 @ 08:00
- 17301 x gelezen
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Portfolio
- 20 nov 2020 @ 08:00
- 17301 x gelezen
- Nanny Kuilboer
Onderstaand een portfolio van het werk van ontwerpbureau Thonik door de jaren heen, voorzien van commentaar van medeoprichter Nikki Gonnissen, lid van MarketingTribune’s grafisch designpanel.
Het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik werd in 1993 opgericht door Thomas Widdershoven en Nikki Gonnissen, professioneel en privé partners. Niet alleen hun werk staat al meer dan 25 jaar als een huis, ook hun zelf ontworpen pand aan de Amsterdamse Wibautstraat is een fraai voorbeeld van de mix van architectuur met grafisch design.
Lekker
'Een vegan deodorant, die eerlijk en transparant is over alle ingrediënten, dat is een revolutie. Lekker om daaraan bij te dragen met een lekkere naam, een lekker verhaal en een lekker design.’
Yoni
‘Chemicals are not for pussies en daarom is er nu een tampon, die gegarandeerd 100 procent natuurlijk is. Vanaf de start zijn we hierbij betrokken, met de naam, de identiteit, het verpakkingsontwerp en de eerste campagnes. Yoni is Sanskriet voor vagina.
VPRO
‘Een omroep met een lange historie, ook qua vormgeving. De identiteit is in onderkast, de P en de O kijken je aan. De letters buitelen over het scherm, altijd speels, altijd herkenbaar. We doen dit nu al 10 jaar, deze campagnes in co-creatie met de VPRO.’
Holland Festival
‘Het Holland Festival brengt de internationale top in podiumkunsten naar Amsterdam. We hebben een lettertype ontwikkeld dat een stevig basis geeft aan de identiteit. Met dit lettertype maken we ieder jaar een nieuw beeld dat past bij de wisselende thema’s en de veranderende tijd.’
Studio Thonik
‘Na twaalf jaar staat hij er: de nieuwe studio Thonik. We kunnen het bijna niet geloven. Het lijnpatroon hebben we eerder uitgeprobeerd op de binnenplaats van Museum Boijmans van Beuningen. En nu staat het daar aan de Wibautstraat. Na corona is iedereen welkom in de event space op de 5de verdieping (plus dakterras!).’
Gemeente Amsterdam
‘Hoe mooi is het als je het logo van je eigen stad kunt maken. De gemeente gebruikte in de vorige eeuw vijftig (!) verschillende logo’s, maar vanaf 2000 is alles verenigd onder één logo. Drie kruisjes, logisch. Maar zo complex om in te voeren dat we dit wel met een ander bureau samen hebben gedaan: Edenspiekerman, ook uit Amsterdam.’
Di artikel verscheen eerder in MarketingTribune 18, 2020.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NPO lanceert NPO Kennis in co... 21-01-2021
- visuele identiteit Gerse huisstijl21-01-2021
- Nieuwe merkidentiteit uitzendbureau... 20-01-2021
- In Return duurzaam alternatief voor... 19-01-2021
- Stem mee Wie gunt u een jaar lang... 14-01-2021
- What Design Can Do lanceert No Waste... 12-01-2021
MarketingTribune Events
- 22jan 2021
Inschrijven Shopping Awards 2021
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards