Portfolio Guts & Glorious

Portfolio Guts & Glorious
  • Design
  • 30 dec 2017 @ 10:14
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • PortfolioPackaging design

Packaging designbureau Guts & Glorious bestaat drie jaar. Dat waren volgens creative director en partner Leon Bosboom ‘drie jaar waarin Guts & Glorious zijn filosofie “design vanuit karakter” goed heeft vastgehouden en ontplooid’. Dankzij hun inmiddels mooie klantenportfolio kan met trots de balans worden opgemaakt.

Inmiddels werkt het bureau voor onder andere  Jumbo, Intergamma, Jos Poell, Raw Patisserie, Streekselecties, Schulp, Qwensh, Bruynzeel Royal Talens, Vitaminestore en 2Food. Twee medewerkers geven hier zes aansprekende voorbeelden van recent werk.

Qwensh

Media: Verpakkingen en website
Doel: Consumenten helpen kraanwater te verrijken waardoor het makkelijker is water te drinken en afval te verminderen van plastic waterflesjes.
Commentaar Heidi Boersma, creative director/partner: ‘Dit is een compleet nieuw drinkconcept waarbij product inclusief fles het totaal vormt. Zonder enige kunstmatige toevoeging verrijkt Qwensh je water met vitaminen, mineralen en een heerlijke lichte smaak. Wij hebben de identity en de verpakkingen ontworpen, waarbij we de vorm van het logo gebruikt hebben als basis voor een diagram dat de werking van de vitaminen en mineralen illustreert. De stans in de verpakking nodigt uit de binnenzijde van de verpakking te ontdekken.’

Jumbo-maaltijdpakketten

Media: Verpakkingen
Doel: Help de consument het beste uit zichzelf te halen door ze te inspireren met een maaltijdpakket een heerlijke soep of maaltijd te bereiden. Creëer hiervoor een aantrekkelijke fysieke verpakking die makkelijk te dragen is.
Commentaar Vincent Limburg, creative director/partner: ‘Voor Jumbo hebben wij de fysieke, opvallende, handzame verpakking ontworpen voor de maaltijdpakketten. De pakketten bieden ruim zicht op de verse ingrediënten en zijn makkelijk te dragen. De pakketten zijn gemaakt van een stevig kraftkarton die de versheid van de inhoud benadrukt.’

Raw Patisserie

Media: Verpakkingen
Doel: Creëer merk, identity en verpakkingen om te communiceren dat we werkelijk de lekkerste, eerlijkste en puurste chocolade maken.
Commentaar Boersma:  ‘Voor Raw Patisserie bedacht Guts & Glorious het merk Ridiculously Good, een merk dat heerlijke chocolade op de markt zet die gemaakt is van de puurste en eerlijkste ingrediënten. Inmiddels is het assortiment uitgebreid met drie nieuwe smaakvarianten: Briljant Browny, Classy Cookiedough en Pretty Orange & Pecan waarbij de olifantjes bij elke variant weer een eigen rol krijgen.’

Queens of Dairy

Media: Verpakkingen en communicatie
Doel: Creëer merk, identity en verpakkingen om verschillende soorten cappucinomelk te introduceren bij barista’s.
Commentaar Limburg: ‘Wie zijn de producenten van het witte vloeibare goud? Niet de boer, maar de koeien zelf. Zij zijn de koninginnen van de zuivel. Guts & Glorious bedacht naam, identity en verpakking. Binnenkort uitgebreid met een nieuwe variant.’

Jumbo-noten en -zuidvruchten

Media: Verpakkingen
Doel: Help de consument hun verse noten, zuid- en peulvruchten makkelijk te vinden op de versafdeling en zorg ervoor dat noten eten toegankelijker wordt.
Commentaar Boersma: ‘Verse noten en zuidvruchten zijn steeds belangrijker voor de zelfbewuste consument. Jumbo heeft een compleet nieuw schap geïntroduceerd op de versafdeling. Guts & Glorious ontwierp het design voor het complete assortiment met een puur en eenvoudig design dat podium biedt aan de producten zelf. Voor de to go-varianten - de handjevol noten - hebben we een to go-concept ontwikkeld dat uitnodigend is en fun uitstraalt.’

Schulp Ambachtelijk

Media: Verpakkingen en communicatie
Doel: Zorg dat het merk Schulp meer eigenheid en kwaltiteitsuitstraling krijgt. Zorg ervoor dat de verschillende assortimenten duidelijk van hetzelfde merk zijn.
Commentaar Limburg: ‘Om zich te onderscheiden van de concurrentie hebben we voor Schulp, vanuit de gedachte “oprecht vakmanscha” het complete assortiment in een nieuw jasje gestoken. Wij hebben gebruik gemaakt van het oorspronkelijke logo en het toegepast als merkdevice, waarbinnen je op elk assortiment je eigen verhaal kwijt kunt. Hierdoor creëer je een verbinding tussen je assortimentslijnen én creëer je een platform om elke lijn op zijn eigen manier te positioneren.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken