BNO: Dude wordt Dd
- Design
- 8 jul 2020 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 8 jul 2020 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
Na zes jaar maakt het tijdschrift Dude Magazine plaats voor een nieuwe reeks BNO-publicaties, waarvan Dd, Dutch designers Magazine de eerste is. Onder het motto Reset verkent het nieuwe tijdschrift de nieuwe realiteit.
Dd, Dutch designers Magazine, dat Dude vervangt, verkent de wereld van designers en de creatieve community om hen heen.
Dd Magazine presenteert in 116 rijk geïllustreerde pagina’s verhalen van en over ontwerpers: welk werk maken ze, wat fascineert ze, hoe runnen ze hun business en hoe verhouden ze zich tot actuele ontwikkelingen in de samenleving? De nieuwe uitgave verschijnt op zaterdag 11 juli. Later dit jaar volgt de tweede nieuwe BNO-publicatie: Dd, Dutch designers Yearbook met een terugblik op het afgelopen jaar en aandacht voor gelauwerde ontwerpers en nieuwe talenten.
BNO-directeur Madeleine van Lennep over het vervangen van Dude: ‘Het was tijd voor een ander blad, in een ander samenspel met wat de BNO online allemaal brengt. Hoofdredacteur Freek Kroesbergen en studio de Ronners hebben die ambitie fantastisch weten te vertalen.’
Link met online
De eerste uitgave belicht onder veel meer de wereld van Overtreders W, Vincent de Boer, Thom Bindels, Amanda Pinatih, Ex Interiors, Anouk Beckers, Studio Lennarts & De Bruijn, DOGMA en Ward Goes. Het blad linkt naar verwante content op www.bno.nl, waardoor wisselwerking ontstaat tussen deze media. Na de zomer volgt een live event naar aanleiding van het magazine in samenwerking met het Stedelijk Museum Amsterdam.
Ons einddoel? Een multimediaal platform voor discussie en inspiratie, met content voor én door designprofessionals
Freek Kroesbergen: ‘De afgelopen periode hebben we, versneld door de coronacrisis, gewerkt aan nog betere manieren om onze kennis en verhalen uit te serveren, online en via onze nieuwe publicaties. Ons einddoel? Een multimediaal platform voor discussie en inspiratie, met content voor én door designprofessionals. Als eerste verkennen we dit jaar in onze twee publicaties en online onder het motto RESET de rol van designers binnen de nieuwe toekomst.’
Dd, Dutch designers Magazine wordt kosteloos verspreid onder ontwerpers en bureaus die zijn aangesloten bij de BNO. Bovendien is het tijdschrift verkrijgbaar in een select aantal boek- en museumwinkels. Niet-leden kunnen het magazine voor € 15,- (excl. verzendkosten) bestellen via info@bno.nl zolang de voorraad strekt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing