BNO: Dude wordt Dd

BNO: Dude wordt Dd
  • Design
  • 8 jul 2020 @ 09:37
  • 18754 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Na zes jaar maakt het tijdschrift Dude Magazine plaats voor een nieuwe reeks BNO-publicaties, waarvan Dd, Dutch designers Magazine de eerste is. Onder het motto Reset verkent het nieuwe tijdschrift de nieuwe realiteit.

Dd, Dutch designers Magazine, dat Dude vervangt, verkent de wereld van designers en de creatieve community om hen heen.

Dd Magazine presenteert in 116 rijk geïllustreerde pagina’s verhalen van en over ontwerpers: welk werk maken ze, wat fascineert ze, hoe runnen ze hun business en hoe verhouden ze zich tot actuele ontwikkelingen in de samenleving? De nieuwe uitgave verschijnt op zaterdag 11 juli. Later dit jaar volgt de tweede nieuwe BNO-publicatie: Dd, Dutch designers Yearbook met een terugblik op het afgelopen jaar en aandacht voor gelauwerde ontwerpers en nieuwe talenten.

BNO-directeur Madeleine van Lennep over het vervangen van Dude: ‘Het was tijd voor een ander blad, in een ander samenspel met wat de BNO online allemaal brengt. Hoofdredacteur Freek Kroesbergen en studio de Ronners hebben die ambitie fantastisch weten te vertalen.’

Link met online

De eerste uitgave belicht onder veel meer de wereld van Overtreders W, Vincent de Boer, Thom Bindels, Amanda Pinatih, Ex Interiors, Anouk Beckers, Studio Lennarts & De Bruijn, DOGMA en Ward Goes. Het blad linkt naar verwante content op www.bno.nl, waardoor wisselwerking ontstaat tussen deze media. Na de zomer volgt een live event naar aanleiding van het magazine in samenwerking met het Stedelijk Museum Amsterdam.

Ons einddoel? Een multimediaal platform voor discussie en inspiratie, met content voor én door designprofessionals

Freek Kroesbergen: ‘De afgelopen periode hebben we, versneld door de coronacrisis, gewerkt aan nog betere manieren om onze kennis en verhalen uit te serveren, online en via onze nieuwe publicaties. Ons einddoel? Een multimediaal platform voor discussie en inspiratie, met content voor én door designprofessionals. Als eerste verkennen we dit jaar in onze twee publicaties en online onder het motto RESET de rol van designers binnen de nieuwe toekomst.’

Dd, Dutch designers Magazine wordt kosteloos verspreid onder ontwerpers en bureaus die zijn aangesloten bij de BNO. Bovendien is het tijdschrift verkrijgbaar in een select aantal boek- en museumwinkels. Niet-leden kunnen het magazine voor € 15,- (excl. verzendkosten) bestellen via info@bno.nl zolang de voorraad strekt.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken