Design studio TIN rebrandt Rock Werchter
- Design
- 6 dec 2022 @ 13:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 dec 2022 @ 13:29
- Michiel van Zaane
Het Amsterdamse branding en digital design studio TIN heeft de nieuwe merkidentiteit van Rock Werchter ontwikkeld. TIN werkte een jaar samen met het Belgische festival.
Rock Werchter is een vierdaags festival met 88.000 bezoekers per dag. De volgende editie is van 29 juni t/m 2 juli. Op initiatief van een kleine groep muziekliefhebbers, met de aanwezigheid van slechts duizend bezoekers, vond in 1975 de eerste editie plaats. 47 jaar later is het festival enorm gegroeid en wordt het jaarlijks bezocht door een trouwe gemeenschap van meerdere generaties die samen bijdragen aan de gemoedelijke en intieme sfeer.
TIN creëerde een merkidentiteit die voor de terugkerende bezoekers vertrouwd aanvoelt én tegelijk uitdagend is voor een nieuwe generatie muziekliefhebbers. Met een knipoog naar de rijke muziekgeschiedenis en het erfgoed van Rock Werchter werd er een modern en energiek lay-out systeem en lettertype ontwikkeld die de verscheidenheid aan muziek op het festival verbeeldt.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers