Design studio TIN rebrandt Rock Werchter

- Design
- 6 dec 2022 @ 13:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 dec 2022 @ 13:29
- Michiel van Zaane
Het Amsterdamse branding en digital design studio TIN heeft de nieuwe merkidentiteit van Rock Werchter ontwikkeld. TIN werkte een jaar samen met het Belgische festival.
Rock Werchter is een vierdaags festival met 88.000 bezoekers per dag. De volgende editie is van 29 juni t/m 2 juli. Op initiatief van een kleine groep muziekliefhebbers, met de aanwezigheid van slechts duizend bezoekers, vond in 1975 de eerste editie plaats. 47 jaar later is het festival enorm gegroeid en wordt het jaarlijks bezocht door een trouwe gemeenschap van meerdere generaties die samen bijdragen aan de gemoedelijke en intieme sfeer.
TIN creëerde een merkidentiteit die voor de terugkerende bezoekers vertrouwd aanvoelt én tegelijk uitdagend is voor een nieuwe generatie muziekliefhebbers. Met een knipoog naar de rijke muziekgeschiedenis en het erfgoed van Rock Werchter werd er een modern en energiek lay-out systeem en lettertype ontwikkeld die de verscheidenheid aan muziek op het festival verbeeldt.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlandse klederdracht op... 19-01-2023
- BMW i4: is dit de ultieme EV? 18-01-2023
- Albert Heijn organiseert packathon... 17-01-2023
- Brouwerij Achouffe lanceert... 11-01-2023
- Jysk: 'loslaten' en 'thuishoren'... 05-01-2023
- Nieuwe merk- en visuele identiteit... 04-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day