Design studio TIN rebrandt Rock Werchter

  • Design
  • 6 dec 2022 @ 13:29
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Amsterdamse branding en digital design studio TIN heeft de nieuwe merkidentiteit van Rock Werchter ontwikkeld. TIN werkte een jaar samen met het Belgische festival.

Rock Werchter is een vierdaags festival met 88.000 bezoekers per dag. De volgende editie is van 29 juni t/m 2 juli. Op initiatief van een kleine groep muziekliefhebbers, met de aanwezigheid van slechts duizend bezoekers, vond in 1975 de eerste editie plaats. 47 jaar later is het festival enorm gegroeid en wordt het jaarlijks bezocht door een trouwe gemeenschap van meerdere generaties die samen bijdragen aan de gemoedelijke en intieme sfeer.

TIN creëerde een merkidentiteit die voor de terugkerende bezoekers vertrouwd aanvoelt én tegelijk uitdagend is voor een nieuwe generatie muziekliefhebbers. Met een knipoog naar de rijke muziekgeschiedenis en het erfgoed van Rock Werchter werd er een modern en energiek lay-out systeem en lettertype ontwikkeld die de verscheidenheid aan muziek op het festival verbeeldt.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken