Bavaria trekt met carnavalsstoet naar Den Haag
- Food-en-retail
- 7 feb 2018 @ 13:11
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodEvenementCommunicatie
- 7 feb 2018 @ 13:11
- Peter van Woensel Kooy
Actie-carnavalist Sjefke Vaeren paradeerde met een complete carnavalsstoet van de Bavaria brouwerij vanuit Lieshout naar Den Haag. Carnavalsvrij is de inzet. 'De handtekeningen zijn razendsnel gesjeft', vertelt marketeer Florent Renders.
In Den Haag werden de handtekeningen met een dikke knipoog aan VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff overhandigd. 'Bavaria omarmt carnaval al jaren. Daarom wierp onze Brabantse bierbrouwerij zich op als pleitbezorger voor officiële erkenning van carnaval - en daarmee vrij voor carnavalvierend Nederland. De petitie #carnavalvrij werd massaal ondertekend en daarmee hebben carnavalliefhebbers laten zien hoezeer het feest leeft', meldt Renders.
In carnavalsstoet naar Tweede Kamer
De carnavalskrakers galmen nog na op het Plein in Den Haag, memoreert het team. 'Bijna 200 carnavalsfans vierden een feestje toen Sjefke een tussenstand van de petitie aanbood aan de Tweede Kamer. Verschillende Kamerleden kwamen af op het geluid van de dweilorkesten en vierden het feestje mee. De handtekeningen stroomden massaal binnen nadat de Brabantse Che Guevara – Sjefke Vaeren als charismatische leider van #carnavalvrij – heel carnavalliefhebbend Nederland opriep de petitie te tekenen.'
Snel gesjeft
'Vrijheidsstrijder' Sjefke Vaeren verenigde razendsnel meer dan 170.000 mensen die ‘meestrijden’ om de erkenning van carnaval, of vastelaovend zoals het ook wel genoemd wordt, als officiële feestdagen. De campagne bewijst volgens het biermerk hoezeer carnaval een feest is dat verbroedert en verbindt. 'Het enorme succes van #carnavalvrij laat zien dat dit feest breed wordt gedragen. Sjefke Vaeren had de massale steun van carnavalsfans en de handtekeningen waren dan ook razendsnel gesjeft', vertelt Renders, behalve Bavaria-marketeer zelf fervent carnavaller in Oeteldonk (Den Bosch, red.). 'We strijden voor erkenning van carnaval als officieel feest, gericht op álle carnavalsliefhebbers. Hun overweldigende enthousiasme heeft ertoe geleid dat we met een knipoog de aandacht op de politiek konden vestigen. De hoge heren in Den Haag kunnen hier niet meer omheen en moeten het nu wel bespreken in de Tweede Kamer', vult Sjefke Vaeren aan.
Carnaval leeft!
Het verbroederende volksfeest wordt elk jaar groots gevierd – zeker in Brabant en Limburg. Omdat ook Bavaria mensen bij elkaar brengt, wilde de bierbrouwer iedereen die carnaval omarmt, verenigen met de campagne. 'Bavaria ís carnaval. Met onze Brabantse wortels en onze betrokkenheid bij carnaval – want daar hoort voor velen een lekker biertje bij – vonden we het geweldig om te zien dat er zoveel mensen gehoor gaven aan de oproep', vertelt Renders.
Steun Sjefke
Mensen kunnen Sjefke nog steunen tot dinsdagavond 13 februari 00.00 uur via carnavalvrij.nl. 'Na carnaval maken we de eindstand bekend. Maar wat er ook gebeurt, Bavaria blijft carnaval omarmen. Laat het enthousiasme de komende dagen vooral doorklinken in de carnavals- dorpen en steden. We bedanken alle carnavalsfans voor hun steun en wensen hen vooral een heel mooie carnaval en vastelaovend toe', reageert Renders.
Sjefke Vaeren overhandigt handtekeningen van 170.478 carnavalliefhebbers
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Lieshout
- Sjefke Vaeren
- VVD
- carnavalsvrij
- brouwerij
- alaaf
- gesjeft
- handtekeningen
- dikke knipoog
- handtekeningen
- bier
- Florent Renders
- carnavalsstoet
- retail
- event
- Klaas Dijkhoff
- razendsnel
- fractievoorzitter
- Bavaria
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers