Hema kiest voor duurzame koers
- Food-en-retail
- 22 feb 2019 @ 09:35
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - WinkelenRetailActiesMVO
- 22 feb 2019 @ 09:35
- Lucas Boon
Hema gaat zijn plastic wegwerpproducten voor eenmalig gebruik vervangen. Dit jaar start het warenhuis met het omzetten van plastic wattenstaafjes, rietjes en confetti.
Hema heeft de ambitie om duurzamere materialen te gebruiken en zodoende te voorkomen dat plastic als zwerfvuil in het milieu terechtkomt. De winkelketen neemt hiermee zijn verantwoordelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld.
Eva Ronhaar, head of sustainability bij Hema, laat weten: 'Onze verantwoordelijkheid gaat verder dan alleen de plastic wegwerpproducten. We pakken het thema plastic in z'n totaal op, in alle producten en verpakkingen die we verkopen. Dat betekent dat we het onnodig gebruik van plastic uitfaseren, waar mogelijk gerecycled plastic gebruiken en de consument stimuleren tot hergebruik.'
Eigen beker
Vanaf dit najaar zal Hema alleen nog papieren en metalen rietjes verkopen. De kartonnen wattenstaafjes zijn nu al beschikbaar in enkele winkels. Ook stimuleert Hema klanten om een eigen beker mee te nemen bij aanschaf van een warme drank in de take away's. Klanten met een eigen beker krijgen 25 procent korting.
Ga voor meer informatie naar duurzaamheid.hema.nl
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes