Hema kiest voor duurzame koers
- Food-en-retail
- 22 feb 2019 @ 09:35
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - WinkelenRetailActiesMVO
- 22 feb 2019 @ 09:35
- Lucas Boon
Hema gaat zijn plastic wegwerpproducten voor eenmalig gebruik vervangen. Dit jaar start het warenhuis met het omzetten van plastic wattenstaafjes, rietjes en confetti.
Hema heeft de ambitie om duurzamere materialen te gebruiken en zodoende te voorkomen dat plastic als zwerfvuil in het milieu terechtkomt. De winkelketen neemt hiermee zijn verantwoordelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld.
Eva Ronhaar, head of sustainability bij Hema, laat weten: 'Onze verantwoordelijkheid gaat verder dan alleen de plastic wegwerpproducten. We pakken het thema plastic in z'n totaal op, in alle producten en verpakkingen die we verkopen. Dat betekent dat we het onnodig gebruik van plastic uitfaseren, waar mogelijk gerecycled plastic gebruiken en de consument stimuleren tot hergebruik.'
Eigen beker
Vanaf dit najaar zal Hema alleen nog papieren en metalen rietjes verkopen. De kartonnen wattenstaafjes zijn nu al beschikbaar in enkele winkels. Ook stimuleert Hema klanten om een eigen beker mee te nemen bij aanschaf van een warme drank in de take away's. Klanten met een eigen beker krijgen 25 procent korting.
Ga voor meer informatie naar duurzaamheid.hema.nl
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management