Hema kiest voor duurzame koers
- Food-en-retail
- 22 feb 2019 @ 09:35
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - WinkelenRetailActiesMVO
- 22 feb 2019 @ 09:35
- Lucas Boon
Hema gaat zijn plastic wegwerpproducten voor eenmalig gebruik vervangen. Dit jaar start het warenhuis met het omzetten van plastic wattenstaafjes, rietjes en confetti.
Hema heeft de ambitie om duurzamere materialen te gebruiken en zodoende te voorkomen dat plastic als zwerfvuil in het milieu terechtkomt. De winkelketen neemt hiermee zijn verantwoordelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld.
Eva Ronhaar, head of sustainability bij Hema, laat weten: 'Onze verantwoordelijkheid gaat verder dan alleen de plastic wegwerpproducten. We pakken het thema plastic in z'n totaal op, in alle producten en verpakkingen die we verkopen. Dat betekent dat we het onnodig gebruik van plastic uitfaseren, waar mogelijk gerecycled plastic gebruiken en de consument stimuleren tot hergebruik.'
Eigen beker
Vanaf dit najaar zal Hema alleen nog papieren en metalen rietjes verkopen. De kartonnen wattenstaafjes zijn nu al beschikbaar in enkele winkels. Ook stimuleert Hema klanten om een eigen beker mee te nemen bij aanschaf van een warme drank in de take away's. Klanten met een eigen beker krijgen 25 procent korting.
Ga voor meer informatie naar duurzaamheid.hema.nl
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing