Eitjes Picnic krijgen drie sterren Beter Leven keurmerk

Eitjes Picnic krijgen drie sterren Beter Leven keurmerk
  • Food-en-retail
  • 4 apr 2019 @ 09:46
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Online supermarkt Picnic bezorgt vanaf volgende week eieren uit eigen stal. Ze heten de Eitjes van Picnic en hebben drie sterren van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming en het onafhankelijke duurzaamheidskeurmerk Planet Proof.

Ze voldoen hiermee aan de hoogste normen op het gebied van dierenwelzijn en duurzaamheid.

De Picnic-kippen scharrelen rond op een boerderij in Ewijk die gerund wordt door Kipster. Ze leven in een ruime stal met een vrije uitloop naar buiten, waar ze minimaal acht uur per dag rond kunnen scharrelen. Omdat kippen van oorsprong bosdieren zijn staat in de vrije uitloop extra beschutting in de vorm van bomen, struiken en schuiltafels, meldt Picnic.

Drie sterren
Picnic haalt de bestaande eieren met ingang van volgende week uit de digitale schappen, waardoor in één keer 85 procent van de eieren drie sterren van het Beter Leven keurmerk heeft. De laatste 15 procent wordt dit jaar uitgefaseerd. 'Naast duurzaamheid vinden we ook dierenwelzijn heel belangrijk', zegt Michiel Muller, medeoprichter van Picnic, 'Onze eigen eieren voldoen aan de strengste eisen op beide gebieden en daarmee lopen we voorop.'

Iedereen is welkom om te komen kijken op de boerderij in Ewijk. Muller: 'Juist als online supermarkt willen we openheid geven over de herkomst van onze producten. Met dit initiatief maken we inzichtelijk hoe deze bijzondere eieren met oog voor dierenwelzijn en milieu geproduceerd worden. Zo verkleinen we de afstand tussen de boer en het bord.'

De Eitjes van Picnic worden in de aanloop naar Pasen voor het eerst bezorgd en zijn in het begin nog iets kleiner dan normaal, omdat de kippen nog jong zijn, waarschuwt de online retailer. 'Naarmate de kippen ouder worden groeit het formaat van de eieren.' Het Drie sterren Beter Leven keurmerk zijn een marketing USP voor het groeiend legioen bewuster wordende consumenten.
(PvWK)


Over Picnic
'Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.'
(bron: Picnic, beeld: Unsplash)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken