Shoeby maakt stoere jongenscollectie met Freek Vonk
- Food-en-retail
- 17 okt 2019 @ 11:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 17 okt 2019 @ 11:36
- Peter van Woensel Kooy
Na het eerdere succes van dames- en meisjescollecties met Fred van Leer en Nicolette van Dam bleef de vraag naar een collectie voor jongens stijgen bij Shoeby. Opnieuw kondigt het merk daarom een samenwerking aan: nu een collectie in samenwerking met Freek Vonk.
'Tijdens mijn reizen kom ik altijd veel verschillende dieren tegen. En elk dier heeft zijn eigen unieke verhaal. In deze collectie heb ik besloten neushoorns en krokodillen centraal te stellen. Wat een gave dieren', vertelt Vonk. In de Shoeby x Freek collectie wordt gebruik gemaakt van coole 3D effecten. Zo is er bijvoorbeeld een knalgroene sweater met daarop een krokodil die zo uit je trui lijkt te lopen. De stoere skinny jeans en de comfortabele jogger zijn voorzien van een grappig tandenprintje.
Al mijn vrienden zijn dieren
'Ik ga natuurlijk vaak op avontuur! En dan wil je kleding hebben die lekker zit, maar je wilt er natuurlijk ook wel cool uit zien', aldus Vonk. Het jack kan je bijvoorbeeld aan twee kanten dragen. 'De ene kant vies? Dan draai je het jack toch gewoon om! Aan de ene kant is het een stoer college style bomber jack en aan de andere kant is het jasje gestikt met een krokodillen print. Alle items zijn stuk voor stuk voorzien van opvallende details. Denk aan een coole neushoornprint, grappige teksten en stoere patches.' “
'All my friends are animals' is een quote die vaak terug komt in de collectie. De Shoeby x Freek collectie voor adventurous boys is vanaf 16 oktober verkrijgbaar in maat 110/116 tot en met 146/152 in elke Shoeby-winkel en op Shoeby.nl. Klanten ontvangen bij twee items of meer uit de collectie een te gekke krokodillen sleutelhanger.
Beleef de collectie
Vanaf 16 oktober vind je in alle winkels het speciale Shoeby x Freek doeboekje vol met kleurplaten, quizvragen en foto’s van de collectie. In het boekje vind je ook een speciale marker die de augmented reality app activeert. 'Kom dus snel langs in één van de Shoeby-winkels want op is op! Geen tijd om naar de winkel te gaan? Ga dan naar shoeby.nl en download het doeboekje direct!', adviseren de marketeers.
Freeks AR app
Daarnaast lanceert Shoeby een augmented reality app met daarin leuke weetjes over krokodillen en neushoorns, de dieren die centraal staan in de collectie. 'Door het scannen van een speciale marker in het doeboekje, komt Freek als het ware tot leven vanuit het boekje, hoe cool is dat! Ga samen met Freek mee op een spectaculair avontuur dwars door de wildernis. Om een echte ranger te worden moet je alle vragen over krokodillen en neushoorns goed beantwoorden. Is dat gelukt? Dan ben klaar voor de volgende stap. In een speciale selfiemodus kun jij jouw favoriete dierengeluid opnemen. Als je deze video deelt op social media óf instuurt maak je kans op kaartjes voor het optreden ‘Freek Vonk Live – Dwars door de Wildernis’ in Afas Live tijdens de kerstvakantie', aldus Shoeby.
(PvWK)
Over Shoeby
Shoeby is één van de snelst groeiende modebedrijven in Nederland. Wat in 1981 op 70 m² begon, groeide in ruim 35 jaar uit tot een omni-channel formule met 225 winkels en een webshop. Bij Shoeby draait alles om de klant; in elke winkel is een personal shopper aanwezig voor perfect en persoonlijk stijladvies. Exclusief bij Shoeby zijn verkrijgbaar: dameslabel Eksept, herenlabel Refill en voor kids het eigen label Jill & Mitch.
(bron: Shoeby)
Over Freek Vonk
'Dr. Freek Vonk is Nederlands meest bekende bioloog en wetenschapper. Naar aanleiding van zijn mediaoptredens wordt Freek in 2012 door de Nederlandse Publieke Omroep gevraagd een nieuw televisieprogramma te maken, tegenwoordig onder de naam “Freeks Wilde Wereld”. Hiernaast heeft Freek zijn eigen tijdschrift, ‘Wild van Freek’, een vierwekelijkse uitgave voor alle jongens en meiden die gek zijn op wilde dieren. Eenmaal per jaar geeft Freek meerdere shows in AFAS Live. Tijdens de kerstvakantie zal Freek met zijn nieuwste show “Freek Vonk Live: Dwars door de Wildernis” weer te zien zijn. Daarnaast is Freek oprichter van de stichting No Wildlife Crime, waarmee hij zich inzet voor de strijd tegen stroperij.
(bron: Shoeby)
Check ook de website van Shoeby, klik hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- jongens
- marketing
- Freek Vonk
- mode
- Shoeby
- cool
- dier
- collectie
- verhaal
- natuur
- retail
- Fred van Leer
- neushoorns
- kleding
- Shoeby x Freek collectie
- webshop
- stoer
- Nicolette van Dam
- co productie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




