Aldi naar Indie

Aldi naar Indie
  • Food-en-retail
  • 13 mei 2020 @ 08:27
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketing

Na een pitch heeft retailketen Aldi Nederland gekozen voor samenwerking met reclamebureau Indie, voor toekomstige marketingcommunicatie campagnes.

Eén beeld met tekst (zie boven) uit de nieuwe lijn is nu bekend. Hierin kan een statement over de pandemie gelezen worden. Aldi zegt zich 'bewuster te willen gaan positioneren', waarbij de discountfactor niet verdwijnt. Creative director van bureau Indie Lode Schaeffer is zeer opgetogen over de nieuwe bureau klant-relatie. Over de aanstaande nieuwe richting zegt hij: ‘Het merk Aldi zal veel meer een positieve beweging zijn, gebaseerd op enthousiasme. Aldi doet vanaf de oprichting de dingen al vanuit een bepaald geloof. Aldi kan weer veel meer een positieve bondgenoot van de consument worden.' Aan de kernpositionering van het retailmerk -lage prijzen en prachtige producten- zal echter niets veranderen.
(PvWK)

Raadpleeg hier kosteloos onze 87 artikelen in dossier Aldi

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken