Aldi naar Indie
- Food-en-retail
- 13 mei 2020 @ 08:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesMarketing
- 13 mei 2020 @ 08:27
- Peter van Woensel Kooy
Na een pitch heeft retailketen Aldi Nederland gekozen voor samenwerking met reclamebureau Indie, voor toekomstige marketingcommunicatie campagnes.
Eén beeld met tekst (zie boven) uit de nieuwe lijn is nu bekend. Hierin kan een statement over de pandemie gelezen worden. Aldi zegt zich 'bewuster te willen gaan positioneren', waarbij de discountfactor niet verdwijnt. Creative director van bureau Indie Lode Schaeffer is zeer opgetogen over de nieuwe bureau klant-relatie. Over de aanstaande nieuwe richting zegt hij: ‘Het merk Aldi zal veel meer een positieve beweging zijn, gebaseerd op enthousiasme. Aldi doet vanaf de oprichting de dingen al vanuit een bepaald geloof. Aldi kan weer veel meer een positieve bondgenoot van de consument worden.' Aan de kernpositionering van het retailmerk -lage prijzen en prachtige producten- zal echter niets veranderen.
(PvWK)
Raadpleeg hier kosteloos onze 87 artikelen in dossier Aldi
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- Aldi
- communicatie
- toekomst
- supermarkt
- bureau
- Lode Schaeffer
- Indie
- pitch
- retailketen
- campagnes
- reclame
- discount
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




