Bajes-mondkapje met boodschap
- Food-en-retail
- 4 jun 2020 @ 08:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenMarketing
- 4 jun 2020 @ 08:25
- Peter van Woensel Kooy
Wegwerpmondkapjes zorgen voor onnodig veel waste, met verstopte riolen als gevolg. Daarom lanceert B Corp gecertificeerd pr-bureau Blyde Benelux een limited edition mondkapjeslijn gemaakt van duurzame reststoffen.
Op de mondkapjes staan boodschappen geprint die passen bij de missie van Blyde: ‘creating a positive footprint worldwide’.
Het moeten ware conversation starters worden, die mensen laten nadenken over hoe ze, juíst in deze tijd, met hun euro kunnen ‘stemmen’. De mondkapjes, voor mensen met een grote mond en een groen hart, worden lokaal geproduceerd door nieuwkomers die werken bij Makers Unite, een sociale onderneming onder andere bekend van de lifestyle collectie die ze met Ben & Jerry’s lanceerden, zo meldt het bureau.
Put your money where your mouth is
Door de verplichte ‘pauze’ als gevolg van Covid-19 is er volgens Lorette der Kinderen, managing director van het in Amsterdam en Antwerpen gevestigde duurzame pr-bureau Blyde Benelux, meer ruimte ontstaan voor reflectie en bezinning over de manier waarop we consumeren: 'We zien deze limited edition mondkapjeslijn als een manier om het gesprek aan te gaan over hoe we willen dat de wereld er ná deze crisis uitziet. We observeren al jarenlang een toename van het debat over klimaatbewustzijn en duurzame keuzes. Het is nu echt tijd om de daad bij het woord te voegen. Nog te vaak maken organisaties, overheden en consumenten niet de juiste alternatieve keuzes die wel voorhanden zijn. We vinden dat het verantwoordelijkheidsgevoel ook van de consument omhoog moet. Dit is hét moment om als consument radicaal andere en toekomstbestendige keuzes te maken en te stemmen met je portemonnee: Put your money where your mouth is.'
Als B-Corp gecertificeerd pr-bureau werkt Blyde Benelux al jaren samen met merken die laten zien dat een bewuste leefstijl allesbehalve saai en activistisch hoeft te zijn: Vandebron, method, Snappcar, Ecover, Abbot Kinneys. Met de mondkapjes wil het bureau een statement uitdragen en aanzetten tot verantwoorde keuzes; daar past een mooi design met een knipoog heel goed bij.
(PvWK)
LIMITED EDITION MONDKAPJESLIJN
De volgende conversation starters met een knipoog staan, naast de #positivefootprint, met inkt op waterbasis gedrukt op de stoffen mondkapjes:
- IK VAL OP MANNEN MET EEN KLEINE…FOOTPRINT
- HUNGRY FOR CHANGE
- GROTE MOND, GROEN HART
- I PUT MY MONEY WHERE MY MOUTH IS
- NOW IS THE TIME TO TALK ABOUT LATER
- De mondkapjes zijn gemaakt van reststoffen van het duurzame denimmerk Kings of Indigo.
- Je helpt de nieuwkomers van Makers Unite, gevestigd in de Amsterdamse Bijlmerbajes, aan werk.
- Aan de mondkapjes, voor € 10,79 incl. btw (excl. verzendkosten), te bestellen via positivefootprint@blyde.nl, wordt geen geld verdiend.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- milieu
- reststoffen
- duurzaam
- verzendkosten
- OV
- boodschap
- Indigo
- mondkapje
- Amsterdam
- denimmerk
- positive footprint
- bestellen
- blyde.nl
- nieuwkomer
- duurzaam
- werk
- mondkapjes
- Bijlmerbajes
- Kings
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes