100 miljoen flessen champagne blijven onverkocht

100 miljoen flessen champagne blijven onverkocht
  • Food-en-retail
  • 13 jan 2021 @ 11:47
  • 15808 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodOnderzoek

Met maandenlange sluiting van de horeca en geen evenementen als bruiloften of grootschalige oud&nieuw-vieringen, blijft veel champagne dit jaar in de fles. Zo’n 100 miljoen flessen van de Franse mousserende wijn blijven onverkocht.

Dat meldt Misset Horeca. Door de sluiting van restaurants en het verbod op grote evenementen en feesten in veel landen, als gevolg van de coronapandemie, is ook de verkoop van champagne ingestort. Moët-Hennessy is nog altijd met afstand het grootste champagnehuis ter wereld, met een omzet die bijna twee keer zo hoog is als de nummers twee tot en met tien samen, blijkt uit de nieuwste internationale champagne-statistieken van MH. Vranken-Pommery, dat na Moët in omzet de tweede is en met ruim 2600 hectare aan wijngaarden in oppervlak de grootste van Europa, liet eerder al weten dat de verkoop van hun champagne in de eerste helft van 2020 met 23 procent is teruggelopen.

Mogelijkheden voor uitgesteld feest
In totaal blijven zo’n 100 miljoen flessen champagne onverkocht. Dit biedt perspectief voor de wereldwijde apres-lockdowns. Dan zouden de champagne-huizen flinke kortingen kunnen doorvoeren om van hun voorraad af te komen en iedereen extra gelukkig te maken met aantrekkelijk geprijsde bubbels. Dit momentum wordt in de loop van het voorjaar verwacht. Inkopers: sla je slag!
(PvWK, bronnen: MH en AFP, foto: Dmitry Zvolskiy / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken