100 miljoen flessen champagne blijven onverkocht
- Food-en-retail
- 13 jan 2021 @ 11:47
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodOnderzoek
- 13 jan 2021 @ 11:47
- Peter van Woensel Kooy
Met maandenlange sluiting van de horeca en geen evenementen als bruiloften of grootschalige oud&nieuw-vieringen, blijft veel champagne dit jaar in de fles. Zo’n 100 miljoen flessen van de Franse mousserende wijn blijven onverkocht.
Dat meldt Misset Horeca. Door de sluiting van restaurants en het verbod op grote evenementen en feesten in veel landen, als gevolg van de coronapandemie, is ook de verkoop van champagne ingestort. Moët-Hennessy is nog altijd met afstand het grootste champagnehuis ter wereld, met een omzet die bijna twee keer zo hoog is als de nummers twee tot en met tien samen, blijkt uit de nieuwste internationale champagne-statistieken van MH. Vranken-Pommery, dat na Moët in omzet de tweede is en met ruim 2600 hectare aan wijngaarden in oppervlak de grootste van Europa, liet eerder al weten dat de verkoop van hun champagne in de eerste helft van 2020 met 23 procent is teruggelopen.
Mogelijkheden voor uitgesteld feest
In totaal blijven zo’n 100 miljoen flessen champagne onverkocht. Dit biedt perspectief voor de wereldwijde apres-lockdowns. Dan zouden de champagne-huizen flinke kortingen kunnen doorvoeren om van hun voorraad af te komen en iedereen extra gelukkig te maken met aantrekkelijk geprijsde bubbels. Dit momentum wordt in de loop van het voorjaar verwacht. Inkopers: sla je slag!
(PvWK, bronnen: MH en AFP, foto: Dmitry Zvolskiy / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- restaurants
- druif
- plop
- alcohol
- retail
- merk
- Misset Horeca
- bubbels
- kurk
- sluiting
- Reims
- kansen
- verbod
- corona
- uitgesteld feest
- lockdown
- pandemie
- champagne
- ingestort.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes