100 miljoen flessen champagne blijven onverkocht
- Food-en-retail
- 13 jan 2021 @ 11:47
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodOnderzoek
- 13 jan 2021 @ 11:47
- Peter van Woensel Kooy
Met maandenlange sluiting van de horeca en geen evenementen als bruiloften of grootschalige oud&nieuw-vieringen, blijft veel champagne dit jaar in de fles. Zo’n 100 miljoen flessen van de Franse mousserende wijn blijven onverkocht.
Dat meldt Misset Horeca. Door de sluiting van restaurants en het verbod op grote evenementen en feesten in veel landen, als gevolg van de coronapandemie, is ook de verkoop van champagne ingestort. Moët-Hennessy is nog altijd met afstand het grootste champagnehuis ter wereld, met een omzet die bijna twee keer zo hoog is als de nummers twee tot en met tien samen, blijkt uit de nieuwste internationale champagne-statistieken van MH. Vranken-Pommery, dat na Moët in omzet de tweede is en met ruim 2600 hectare aan wijngaarden in oppervlak de grootste van Europa, liet eerder al weten dat de verkoop van hun champagne in de eerste helft van 2020 met 23 procent is teruggelopen.
Mogelijkheden voor uitgesteld feest
In totaal blijven zo’n 100 miljoen flessen champagne onverkocht. Dit biedt perspectief voor de wereldwijde apres-lockdowns. Dan zouden de champagne-huizen flinke kortingen kunnen doorvoeren om van hun voorraad af te komen en iedereen extra gelukkig te maken met aantrekkelijk geprijsde bubbels. Dit momentum wordt in de loop van het voorjaar verwacht. Inkopers: sla je slag!
(PvWK, bronnen: MH en AFP, foto: Dmitry Zvolskiy / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- lockdown
- kansen
- retail
- sluiting
- druif
- pandemie
- merk
- alcohol
- corona
- restaurants
- bubbels
- ingestort.
- uitgesteld feest
- Reims
- plop
- Misset Horeca
- champagne
- verbod
- kurk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers