Asos bevestigt exclusieve gesprekken om Topshop over te nemen

- Food-en-retail
- 25 jan 2021 @ 15:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 25 jan 2021 @ 15:55
- Peter van Woensel Kooy
Online modegigant Asos bevestigt vandaag dat het exclusieve gesprekken voert met het Britse retailconcern Arcadia om de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT over te nemen.
Het is groot retailnieuws in Engeland. Uit rapporten blijkt dat Asos meer dan £ 250 miljoen heeft geboden op Topshop, dat aanvankelijk een prijskaartje van £ 200 miljoen droeg. Asos heeft de concurrentie van onder meer Authentic Brands. De deal moet nog worden beklonken. In een verklaring zei Asos vanmorgen dat het 'in exclusieve besprekingen is met de beheerders van Arcadia over de overname van de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT.'
Grote ketens
Asos begon in het najaar van 2019 met de verkoop van de Topshop- en Topman-merken op haar site. Arcadia heeft ongeveer 13.000 mensen in dienst en heeft 444 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: Retailradar en Theindustry.fashion, foto: George Morina / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- VK
- Asos
- retailconcern
- exclusief
- Engeland
- HIIT
- Miss Selfridge
- overname
- Londen
- marketing
- Topshop
- online
- fashion
- retail deal
- Arcadia
- modegigant
- merken
- Topman
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo...
- Robbie Williams nieuwe ster naast Felix the Cat
- [column] Dit zijn dé foodtrends van 2023: wat ligt er komend...
- Fris Supermarkt opent in Amsterdam gratis supermarkt voor...
- Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts... 30-01-2023
- Picnic mikt op prijsverlaging via... 30-01-2023
- Unilever benoemt Hein Schumacher als... 30-01-2023
- inzamelingsactie Albert Heijn en... 30-01-2023
- Domino's komt met hit tijdens... 27-01-2023
- Rogier de Bruin nieuwe ECD van ACE27-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day