TUI maakt van Black Friday Fair Friday

TUI maakt van Black Friday Fair Friday
  • Food-en-retail
  • 8 nov 2021 @ 10:37
  • 12593 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Volgens TUI moeten we met elkaar iets zuiniger zijn op de wereld en dus ook iets bewuster op vakantie gaan. Daarom introduceerde de reisorganisatie afgelopen maart Fair Travel, duurzamere vakanties met oog voor de toekomst.

Vakanties waarbij volgens TUI in ‘het bijzonder aandacht wordt besteed aan de omgeving, de lokale bevolking en de energie-impact.’

Fair Travel vakanties zijn overigens gewone vakanties, er is alleen wel meer nagedacht over diverse onderdelen van de vakantie. De reizen hebben volgens TUI meer oog steun aan de lokale gemeenschap en economie, het verblijf in één van de 800 hotels in het TUI aanbod met een eco-label en er is een investering in de verduurzaming van mobiliteit.

Ana Henriques, Manager Brand & Campaigns: ‘Wij lanceren Fair Friday omdat wij vinden dat je niet alleen moet praten over wat je wilt bijdragen aan een betere wereld, maar ook iets moet dóen. Zelfs als dat op korte termijn qua verkoop een beetje schuurt; we verkopen tenslotte ook geen vliegreizen meer naar Parijs, alleen nog auto- en treinreizen. Uiteindelijk winnen we er allemaal mee.’

Structurele investeringen

Henriques: ‘Een geboekte Fair Travel vakantie bij TUI is inclusief een bijdrage van € 2,- p.p. en TUI verdubbelt dit tot € 4,-. Een kleine bijdrage per reis, maar met héél véél vakantiegangers wordt dat een aanzienlijk bedrag. Daarmee kunnen we serieus en structureel investeren in een duurzame toekomst. Er worden projecten over de hele wereld uitgevoerd, ook nu gedurende de pandemie.’

Sinds de lancering afgelopen maart hebben volgens TUI al ruim 100.000 Nederlanders een Fair Travel reis geboekt. Het grootste gedeelte komt op dit moment ten goede aan TUI Care Foundation projecten, die bijdragen aan lokale gemeenschappen op de vakantiebestemmingen.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken