TUI maakt van Black Friday Fair Friday
- Food-en-retail
- 8 nov 2021 @ 10:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 nov 2021 @ 10:37
- Sjaak Hoogkamer
Volgens TUI moeten we met elkaar iets zuiniger zijn op de wereld en dus ook iets bewuster op vakantie gaan. Daarom introduceerde de reisorganisatie afgelopen maart Fair Travel, duurzamere vakanties met oog voor de toekomst.
Vakanties waarbij volgens TUI in ‘het bijzonder aandacht wordt besteed aan de omgeving, de lokale bevolking en de energie-impact.’
Fair Travel vakanties zijn overigens gewone vakanties, er is alleen wel meer nagedacht over diverse onderdelen van de vakantie. De reizen hebben volgens TUI meer oog steun aan de lokale gemeenschap en economie, het verblijf in één van de 800 hotels in het TUI aanbod met een eco-label en er is een investering in de verduurzaming van mobiliteit.
Ana Henriques, Manager Brand & Campaigns: ‘Wij lanceren Fair Friday omdat wij vinden dat je niet alleen moet praten over wat je wilt bijdragen aan een betere wereld, maar ook iets moet dóen. Zelfs als dat op korte termijn qua verkoop een beetje schuurt; we verkopen tenslotte ook geen vliegreizen meer naar Parijs, alleen nog auto- en treinreizen. Uiteindelijk winnen we er allemaal mee.’
Structurele investeringen
Henriques: ‘Een geboekte Fair Travel vakantie bij TUI is inclusief een bijdrage van € 2,- p.p. en TUI verdubbelt dit tot € 4,-. Een kleine bijdrage per reis, maar met héél véél vakantiegangers wordt dat een aanzienlijk bedrag. Daarmee kunnen we serieus en structureel investeren in een duurzame toekomst. Er worden projecten over de hele wereld uitgevoerd, ook nu gedurende de pandemie.’
Sinds de lancering afgelopen maart hebben volgens TUI al ruim 100.000 Nederlanders een Fair Travel reis geboekt. Het grootste gedeelte komt op dit moment ten goede aan TUI Care Foundation projecten, die bijdragen aan lokale gemeenschappen op de vakantiebestemmingen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers