Gorillas analyseert in nieuwe campagne bestelgedrag klanten

  • Food-en-retail
  • 17 mei 2022 @ 08:25
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodDistributie

Flitsbezorger Gorillas zal vanaf vandaag het bestelbedrag van klanten in enkele grote steden blootleggen. Zo verschijnen er in verschillende Amsterdamse buurten flyers met provocerende teksten en deze commercial.

Recent viel al op dat Gorillas de claim 'In 10 minuten bezorgd' heeft vervangen door het subtielere 'Binnen minuten bezorgd.' Deze nuance blijkt samen te hangen met de wens van de directie om riders (koeriers, red.) niet onnodig op te jagen, hetgeen ook niet nodig is omdat elke klant van een 'ware house' (voorheen dark store, red.) binnen een actieradius woont die haastige spoed overbodig maakt. Ook onderschreef Gorillas recent de gedragscode flitskoeriers, waarover MarketingTribune berichtte.

Vervolgcampagne
Nu komt er een vrolijke campagne achteraan. Niet alleen het koopgedrag in Amsterdam wordt duidelijk tijdens deze campagne. Er komen ook cijfers uit Groningen, Utrecht, Rotterdam en Den Haag op straat, meldt Distrifood. In Groningen ‘houden ze de prik er lekker in’, aangezien daar 133 procent meer cola wordt besteld dan in Den Haag. Havenstad en Gorillas-distributielocatie Rotterdam ‘scharrelt’ erop los door het grote aantal bestelde eieren en worden in Utrecht de meeste ‘slippertjes’ gemaakt, aangezien daar bananen en condooms erg populair zijn.


De campagne wordt gevoerd door middel van flyers, maar ook via sociale media. Daarnaast is er een nieuwe tv-commercial gelanceerd.



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken