Gorillas analyseert in nieuwe campagne bestelgedrag klanten
- Food-en-retail
- 17 mei 2022 @ 08:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodDistributie
- 17 mei 2022 @ 08:25
- Peter van Woensel Kooy
Flitsbezorger Gorillas zal vanaf vandaag het bestelbedrag van klanten in enkele grote steden blootleggen. Zo verschijnen er in verschillende Amsterdamse buurten flyers met provocerende teksten en deze commercial.
Recent viel al op dat Gorillas de claim 'In 10 minuten bezorgd' heeft vervangen door het subtielere 'Binnen minuten bezorgd.' Deze nuance blijkt samen te hangen met de wens van de directie om riders (koeriers, red.) niet onnodig op te jagen, hetgeen ook niet nodig is omdat elke klant van een 'ware house' (voorheen dark store, red.) binnen een actieradius woont die haastige spoed overbodig maakt. Ook onderschreef Gorillas recent de gedragscode flitskoeriers, waarover MarketingTribune berichtte.
Vervolgcampagne
Nu komt er een vrolijke campagne achteraan. Niet alleen het koopgedrag in Amsterdam wordt duidelijk tijdens deze campagne. Er komen ook cijfers uit Groningen, Utrecht, Rotterdam en Den Haag op straat, meldt Distrifood. In Groningen ‘houden ze de prik er lekker in’, aangezien daar 133 procent meer cola wordt besteld dan in Den Haag. Havenstad en Gorillas-distributielocatie Rotterdam ‘scharrelt’ erop los door het grote aantal bestelde eieren en worden in Utrecht de meeste ‘slippertjes’ gemaakt, aangezien daar bananen en condooms erg populair zijn.
De campagne wordt gevoerd door middel van flyers, maar ook via sociale media. Daarnaast is er een nieuwe tv-commercial gelanceerd.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing