Ophaalpunten volgende stap in synergie tussen Blokker en Ochama
- Food-en-retail
- 25 mei 2022 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDistributie
- 25 mei 2022 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Ochama is gestart met haar eerste Ochama Pickup Go punt in het Blokker filiaal aan de Grote Marktstraat in Den Haag. Ochama-klanten kunnen vanaf nu hun vooraf online bestelde boodschappen bij Blokker ophalen.
Het Pickup Go concept wordt na Den Haag binnenkort ook bij Blokker winkels in Rotterdam, Zoetermeer, Amstelveen en Breda gelanceerd. Na de introductie van Blokker producten in de Ochama webshop zijn de Pickup Go punten een volgende stap in de succesvolle samenwerking.
Ochama Pickup Go en Blokker
In januari van dit jaar opende Ochama al vier volledig geautomatiseerde Ochama Pickup Shops in Leiden, Rotterdam, Diemen en Utrecht. Met de Ochama Pickup Go punten in Blokker filialen verwacht Ochama nog meer klanten beter en sneller te kunnen bedienen. Het food assortiment van Ochama is een mooie aanvulling op het non-food assortiment van Blokker op het gebied van koken, tafelen en huishouden en wonen.
Alle nieuwe ophaalpunten bevinden zich in stadscentra en winkelstraten en zijn daardoor makkelijk bereikbaar voor winkelend publiek en fietsers. Ze zijn efficiënt ingericht, zodat klanten snel en ‘on-the-go’ hun bestelling kunnen ophalen. De bevoorrading vindt rechtstreeks plaats vanuit het distributiecentrum van Ochama.
Online verkoop Blokker assortiment via Ochama
De lancering van de Pickup Go punten is een verdere intensivering van de samenwerking tussen Ochama en Blokker. Een deel van het Blokker assortiment is sinds begin april namelijk ook online verkrijgbaar via Ochama. Klanten kunnen Blokker producten en hun dagelijkse boodschappen bestellen via de Ochama website of app en vervolgens de volgende dag ophalen bij een van de Pick-up Go punten bij Blokker.
Mark den Butter, COO van Ochama: 'Als nieuwe speler op de markt zijn wij trots om de samenwerking met Blokker aan te gaan en daarmee het aantal ophaalpunten uit te breiden met Pickup Go. Bij zowel Blokker als Ochama staat het ontzorgen van de klant centraal door middel van gemak, kwaliteit en service. Met deze uitbreiding staan wij nu nog dichter bij onze members waardoor zij met het grootste gemak de beste kwaliteit producten tegen de scherpste prijzen kunnen bestellen en afhalen. Wij zijn er voor al hun boodschappen en meer.'
Jeanine Holscher, CEO van Blokker: 'Door de samenwerking met Ochama laten we wederom zien dat wij binnen Blokker alle kansen benutten om relevant en innovatief te blijven. Wij willen we onze klanten altijd blijven verrassen met producten en beter inspelen op hun behoeften. Na het ophalen van de bij Ochama bestelde boodschappen in onze winkel, kan een klant meteen nog even verder winkelen voor bijvoorbeeld een Blokker ovenschaal, pan, mixer of een paar leuke woonaccessoires. Zo sluit ons assortiment naadloos aan op het assortiment van Ochama, waardoor wij een optimale - en omnichannel - winkelervaring creëren. Ons doel is immers altijd een tevreden klant.'
(PvWK)
foto boven: Jeanine Holscher, CEO van Blokker en Mark den Butter, COO van Ochama bij het Ochama Pickup Go punt in Blokker Den Haag
Over Ochama
'Ochama is een nieuwe supermarktformule in Europa dat gebruik maakt van state-of-the-art retail oplossingen om kosteneffectief een divers assortiment van A-merken en eigen merk aan te bieden tegen de scherpste prijzen. Online bestellingen kunnen worden afgehaald bij Ochama's gerobotiseerde Pickup Shops, of direct bij de klant thuis worden bezorgd. Ochama’s slogan "Go Everything, Go Ochama" vat samen waar het bedrijf voor staat: een uitgebreid assortiment tegen de laagste prijzen. Ochama is onderdeel van JD.com, een toonaangevend e-commerce bedrijf dat transformeert tot een supply-chain service provider. JD.com is de grootste retailer in China, onderdeel van de NASDAQ100 en een Fortune Global 500 bedrijf. De baanbrekende retail-infrastructuur van het bedrijf streeft ernaar om consumenten in staat te stellen te kopen wat ze willen, waar en wanneer ze dat willen. Meer weten over Ochama: www.ochama.com. Meer weten over JD.com: www.JD.com.'
(bron: Ochama en JD)
Over Blokker
'Blokker heeft in Nederland een netwerk van meer dan 400 winkels inclusief ruim 50 franchise filialen, en een webshop met een assortiment van meer dan 800.000 artikelen. Blokker is al meer dan 125 jaar de voordelige specialist op het gebied van koken, tafelen en huishouden met een breed assortiment huishoudelijke artikelen van onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Het hoofdkantoor van Blokker is gevestigd in Amsterdam. Het distributiecentrum van Blokker telt ruim 100.000 m2 en is gevestigd in Geldermalsen. Voor meer informatie: www.blokker.nl.'
(bron: Blokker)
Over Mirage Retail Group
'Over Mirage Retail Group Mirage Retail Group (Mirage) is het retailplatform achter de vertrouwde en vernieuwende winkelformules Blokker, Intertoys, BCC, en Miniso in Nederland. De winkelformules van Mirage tellen ruim 8,000 werknemers. Mirage wil een positieve impact op de Nederlandse retailmarkt hebben, door met relevante, vernieuwende en toekomstbestendige winkelformules de markt te verrassen. Op deze manier maken wij het dagelijkse leven van onze klanten leuker, makkelijker en duurzamer. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Voor meer informatie: www.mrg.nl.'
(bron: MRG)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- punten
- COO
- Ochama
- China
- Mirage Retail Group
- JD
- Blokker
- Mark den Butter
- distributie
- Jeanine Holscher
- CEO
- Pick-up Go
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing