Kate Moss benoemd tot creative director van Diet Coke

Kate Moss benoemd tot creative director van Diet Coke
  • Food-en-retail
  • 27 jul 2022 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Packaging designKlantenMarketing

Het Britse fashion icoon Kate Moss is benoemd tot creative director van Diet Coke, meldt Coca-Cola. 'Well, I've always loved Coke', stelt het supermodel guitig vast.

De eerste nieuwe campagne waaraan zij bijdraagt omvat een limited edition collectie van tailor made blikjesontwerpen, films en evenementen rond het 40-jarig jubileum van het submerk uit Atlanta. 'De speciale collectie is beschikbaar sinds 25 juli 2022, naast een on-pack promotie die fans de kans biedt om duizenden prijzen te winnen die door Kate zelf zijn geselecteerd', vertelt oud-Procteriaan Leendert den Hollander trots, die namens Coke vanuit Engeland de Europese marketing en de Pacific regio orkestreert. 'De nieuwe collectie Diet Coke-blikjes van Kate Moss zal ons helpen om onze klanten een geweldige activering in de winkel te bieden, om de verkoop verder te stimuleren.'

Voorliefde
Volgens haar eigen Instagram-pagina worden de Diet Coke-designs door Moss 'Love What You Love' ontwerpen genoemd. Tijdens de recente presentatie-avond van de speciale blikjes in Londen, zei Moss met gevoel voor understatement: 'Well, I've always loved Coke.'
Of zij dit uitsprak met een hoofdletter was niet te horen. De zaal lag in een deuk en haar opmerking ging viraal op onder andere TikTok. In een latere reactie op haar nieuwe samenwerking met Diet Coke bekende Moss: 'Ik ben verheugd om lid te worden van de Diet Coke-familie. Hun eerdere samenwerkingen met ongelooflijk grote namen uit de mode zijn geweldig. De nieuwe "Love What You Love"-campagne is met mij verbonden. Hij staat voor mij symbool voor de overtuiging dat je met vertrouwen en passie je stoutste dromen kunt verwezenlijken. Als creative director kijk ik ernaar uit om fans te inspireren en om de 40e verjaardag van het merk in stijl te helpen vieren.'
(PvWK, bronnen: Newsweek, TikTok, Ladbible en Linkedin)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken