Plutosport.nl breidt managementteam met zes nieuwe leden uit

Plutosport.nl breidt managementteam met zes nieuwe leden uit
  • Food-en-retail
  • 21 nov 2022 @ 08:30
  • 12681 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailPersonalia

Plutosport.nl, webshop op het gebied van sport en lifestyle, heeft zes nieuwe leden aan het managementteam toegevoegd waaronder Hidde van der Louw (50) en Lars van der Hoorn (32).

Van der Louw wordt CEO en Van der Hoorn CFO. De bekendmaking van het nieuwe management komt een jaar na de investering van investeringsmaatschappij H2 die aangeeft nu op volle slagkracht te zijn voor de nieuwe strategie waarin merkpositionering en de perfecte customer journey belangrijke speerpunten zijn.

Internationale carrières in de retail en de food- en leisure-industrie
Van der Louw heeft een lange carrière in de online retailsector. Naast Bol.com en Zoover vervulde Van der Louw een dubbelrol bij de A.S. Adventure Group. Zo was hij als CDO verantwoordelijk voor de group en daarnaast als marketing- en omnichanneldirecteur verantwoordelijk voor de Nederlandse buitenwinkelketen Bever. Lars van der Hoorn komt van Coolblue waar hij in zijn laatste rol als Manager Finance en Control een belangrijke rol speelde bij de financiële groei van één van de grootste e-commercebedrijven van Nederland.

De overige managementleden brengen naast Van der Louw en Van der Hoorn exceptioneel veel ervaring uit de retail en food- en leisure-industrie met zich mee. Zo is Jessica Groeneweg (ex BearingPoint en A.S. Adventure Group) aangesteld tot Director of Product. Wilian Hulshof (ex Unilever en Ahold Delhaize) tot Director of Brand. Rob van der Niet (ex Maxlead en DPG Media) tot Head of Performance Marketing. Glen van Hemert, die al meer dan negen jaar werkzaam is bij Plutosport, is aangesteld tot Director Buying.

Groeistrategie
De benoeming van het nieuwe management is een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van het bedrijf, zegt Monique Broere, een van de oprichters van Plutosport.nl: 'Nadat H2 Equity Partners in 2021 een meerderheidsbelang in ons familiebedrijf heeft genomen, is er veel gebeurd. Sindsdien is onze omzet nog meer gestegen en hebben we onze interne werkprocessen geoptimaliseerd. Maar onze ambities reiken verder. De komende jaren willen we ons succes verder uitbouwen en van Plutosport.nl een van de belangrijkste destination brands in het sport- en athleisuresegment maken. Ik ben trots dat ons succesverhaal niet onopgemerkt is gebleven waardoor wij zelfs in deze onrustige arbeidsmarkt zoveel topmensen aan ons management hebben toegevoegd en kijk dan ook verwachtingsvol uit naar de toekomst.'
(PvWK)

Over Plutosport.nl
'Plutosport is het schoolvoorbeeld van een succesverhaal. Na jaren aan het hoofd van een eigen sportgoederengroothandel te hebben gestaan, besluiten Geert Gruppen en Monique Broere in 2010 het roer om te gooien. Ze richten al hun pijlers op e-commerce. Het markeert het begin van Plutosport, een B2C-e-commercebedrijf gespecialiseerd in sportartikelen en athleisure – een mix van athletic en leisure. Met dank aan een sterk Europees sourcingnetwerk van merkartikelen slaagt het bedrijf erin een assortiment met meer dan 22.000 artikelen direct uit voorraad leverbaar aan te bieden. In ruim tien jaar bouwen Geert en Monique Plutosport uit tot het grootste e-commercebedrijf in de categorie. Het succes van Plutosport gaat niet onopgemerkt voorbij. Voor investeringspartij H2 Equity Partners reden om in 2021 een meerderheidsbelang in het bedrijf te verwerven. Met een volledig nieuw management, de financiële slagkracht van H2 Equity Partners en een nieuwe strategie waarin merkpositionering en de perfecte customer journey belangrijke speerpunten zijn, is Plutosport klaar voor de volgende fase.'

(bron: Pluto.nl)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken