Horror takeover: Megawatt lanceert brand experience voor Fanta Nederland
- Food-en-retail
- 1 dec 2022 @ 08:38
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingEvenement
- 1 dec 2022 @ 08:38
- Peter van Woensel Kooy
Megawatt Fieldmarketing trapte dit seizoen af met niet één maar twee angstaanjagende brand experiences voor Fanta. De tv-commercial van het merk werd tot leven gewekt tijdens Walibi Fright Nights én Pathé Horror Night.
Op beide locaties wist Megawatt de doelgroep naar eigen zeggen flink te laten schrikken. 'Kortom: een griezelig goede samenwerking.'
Vorig jaar lieten Megawatt en Fanta tijdens Walibi Fright Nights al zien dat ze de doelgroep (Gen Z 16+ ) écht begrijpen. Dit jaar ging Megawatt weer vol gas voor de Fanta Halloween campagne aan de slag om een gruwelijke full experience neer te zetten. Dit keer met een upgrade: een partnership met Pathé. Zo wisten ze op de juiste locaties én het meest relevante moment aanwezig te zijn: Halloween. En dankzij de samenwerking met de juiste influencers werd het plan naar een nóg hoger niveau getild.
‘Halloween wordt steeds populairder’, vertelt Richard Dillen, Co-owner van Megawatt Fieldmarketing. ‘Het is een mooi moment om als merk op in te haken. Fanta doet dit al jaren met succes en we kijken ieder jaar weer uit naar de Halloween briefing. Ook dit jaar was het weer te gek om de doelgroep ‘in the name of play’ de stuipen op het lijf te jagen.’
Vier weken lang hielden bezoekers van Walibi Fright Nights hun hart vast wanneer ze de horror supermarkt van Fanta betraden. Dillen: 'In drie fases werden bezoekers door de experience geleid, die bomvol zat met jumpscares en griezelige acteurs. Megawatt ging nog even door en realiseerde tijdens Pathé Horror Night een ware Fanta Halloween take-over. In de mysterieuze Trick or Treat Street werden bezoekers en influencers -waaronder Niek Roozen, Noah Zeeuw en Vincent Visser- ondergedompeld in de Halloween sferen met een activatie geïnspireerd op de tv-commercial. Resultaat? Griezelige content all over the internet.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Pathé Horror Night
- Richard Dillen
- Walibi Fright Nights
- Fanta
- Megawatt Fieldmarketing
- Coca-Cola
- leven
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management