Horror takeover: Megawatt lanceert brand experience voor Fanta Nederland

Horror takeover: Megawatt lanceert brand experience voor Fanta Nederland
  • Food-en-retail
  • 1 dec 2022 @ 08:38
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingEvenement

Megawatt Fieldmarketing trapte dit seizoen af met niet één maar twee angstaanjagende brand experiences voor Fanta. De tv-commercial van het merk werd tot leven gewekt tijdens Walibi Fright Nights én Pathé Horror Night.

Op beide locaties wist Megawatt de doelgroep naar eigen zeggen flink te laten schrikken. 'Kortom: een griezelig goede samenwerking.'

Vorig jaar lieten Megawatt en Fanta tijdens Walibi Fright Nights al zien dat ze de doelgroep (Gen Z 16+ ) écht begrijpen. Dit jaar ging Megawatt weer vol gas voor de Fanta Halloween campagne aan de slag om een gruwelijke full experience neer te zetten. Dit keer met een upgrade: een partnership met Pathé. Zo wisten ze op de juiste locaties én het meest relevante moment aanwezig te zijn: Halloween. En dankzij de samenwerking met de juiste influencers werd het plan naar een nóg hoger niveau getild.

‘Halloween wordt steeds populairder’, vertelt Richard Dillen, Co-owner van Megawatt Fieldmarketing. ‘Het is een mooi moment om als merk op in te haken. Fanta doet dit al jaren met succes en we kijken ieder jaar weer uit naar de Halloween briefing. Ook dit jaar was het weer te gek om de doelgroep ‘in the name of play’ de stuipen op het lijf te jagen.’

Vier weken lang hielden bezoekers van Walibi Fright Nights hun hart vast wanneer ze de horror supermarkt van Fanta betraden. Dillen: 'In drie fases werden bezoekers door de experience geleid, die bomvol zat met jumpscares en griezelige acteurs. Megawatt ging nog even door en realiseerde tijdens Pathé Horror Night een ware Fanta Halloween take-over. In de mysterieuze Trick or Treat Street werden bezoekers en influencers -waaronder Niek Roozen, Noah Zeeuw en Vincent Visser- ondergedompeld in de Halloween sferen met een activatie geïnspireerd op de tv-commercial.  Resultaat? Griezelige content all over the internet.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken