Ikea doe-het-zelf speeddate
- Food-en-retail
- 6 feb 2023 @ 09:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 feb 2023 @ 09:49
- Sjaak Hoogkamer
Op zaterdagavond 4 februari vond in Ikea Utrecht een grootschalig speeddate evenement plaats. Binnen twee dagen na de aankondiging hadden meer dan 1.200 mensen zich ingeschreven en was het maximum aantal deelnemers bereikt.
De duizenden dates vonden na sluitingstijd plaats door de hele winkel: van een intieme date bij led-kaarslicht in het restaurant tot een gezellig gesprek op een showroombed. Ikea organiseerde het speeddate evenement om – met een vette knipoog – aandacht te vragen voor energiebesparing in huis. Eén huishouden verbruikt immers minder energie dan twee.
Er werd gedatet op bedden, in keukens en op banken. Ook in het restaurant was elke tafel in gebruik. In totaal kon iedereen meedoen aan twaalf daterondes van vijf minuten. Eva de la Chambre, Market Manager Ikea Utrecht: ‘We kijken terug op een super geslaagde avond met een geweldig hoge opkomst. We weten niet precies hoeveel geslaagde dates er waren, maar de sfeer zat er goed in. Contactgegevens werden uitgedeeld, er is gedanst en we zagen zelfs mensen hand in hand vertrekken.’
Door vrijgezellen samen te brengen, wil de woonwinkelketen hen met een knipoog helpen om in de koudste maanden wat energie te besparen. Eén huishouden verbruikt namelijk minder energie dan twee: er hoeft maar één thermostaat aan en dat geldt ook voor veel andere apparaten in huis.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing