Ikea doe-het-zelf speeddate
- Food-en-retail
- 6 feb 2023 @ 09:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 feb 2023 @ 09:49
- Sjaak Hoogkamer
Op zaterdagavond 4 februari vond in Ikea Utrecht een grootschalig speeddate evenement plaats. Binnen twee dagen na de aankondiging hadden meer dan 1.200 mensen zich ingeschreven en was het maximum aantal deelnemers bereikt.
De duizenden dates vonden na sluitingstijd plaats door de hele winkel: van een intieme date bij led-kaarslicht in het restaurant tot een gezellig gesprek op een showroombed. Ikea organiseerde het speeddate evenement om – met een vette knipoog – aandacht te vragen voor energiebesparing in huis. Eén huishouden verbruikt immers minder energie dan twee.
Er werd gedatet op bedden, in keukens en op banken. Ook in het restaurant was elke tafel in gebruik. In totaal kon iedereen meedoen aan twaalf daterondes van vijf minuten. Eva de la Chambre, Market Manager Ikea Utrecht: ‘We kijken terug op een super geslaagde avond met een geweldig hoge opkomst. We weten niet precies hoeveel geslaagde dates er waren, maar de sfeer zat er goed in. Contactgegevens werden uitgedeeld, er is gedanst en we zagen zelfs mensen hand in hand vertrekken.’
Door vrijgezellen samen te brengen, wil de woonwinkelketen hen met een knipoog helpen om in de koudste maanden wat energie te besparen. Eén huishouden verbruikt namelijk minder energie dan twee: er hoeft maar één thermostaat aan en dat geldt ook voor veel andere apparaten in huis.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management