Nestlé Purina Petcare introduceert met bureaupartners hologram-display
- Food-en-retail
- 7 feb 2023 @ 08:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieMarketing
- 7 feb 2023 @ 08:28
- Peter van Woensel Kooy
'Opvallen' in het drukke schap, dat is de uitdaging waarvoor Gourmet Revelations van Nestlé stond. Met een revolutionaire verpakking én met revolutionaire POS-communicatie, of om specifieker te zijn: met een hologram, is dat naar eigen zeggen gelukt.
Het merk noemt twee redenen voor een hologram naast het schap. 'Ten eerste omdat het piramidevormige product het best tot zijn recht komt in 3D. Ten tweede omdat het enorme stopping power heeft boven alle wobblers en displays die we gewend zijn. Het is te danken aan de goede samenwerking tussen Purina en Jumbo, dat we dit idee nu in de Jumbo winkels realiseren.'
Gourmet Revelations’ afgemeten porties in unieke piramide vorm is naar eigen zeggen een revolutie in het segment. 'De vorm van het product komt goed naar voren in de speciale verpakking. Door de piramide vorm zijn de porties moeiteloos te serveren door in de hoekjes te knijpen. Zo hoef jij de inhoud nooit af te meten of aan te raken. Bovendien zijn alle verpakkingselementen ontworpen om te recyclen.'
Het hologram oogt verbluffend, aldus de bedenkers. 'Toch krijgen we dit 3D effect met weinig middelen voor elkaar. Dat moet natuurlijk ook, want in een supermarkt is de beschikbare display ruimte beperkt. We creëren ons 3D effect met een Holofan. Dit is een soort ventilator met LED’s in de bladen die heel snel knipperen. Als de bladen snel genoeg roteren, ontstaat een zwevende 3D-visual. In dit geval een demonstratie van de verpakking van Gourmet Revelations.'
Dit vooruitstrevende project is volgens het team tot stand gekomen 'door het enthousiasme van Nestlé Purina Petcare, IS Displays, Lukkien en FCB Amsterdam.'
(PvWK)
CREDITS
Opdrachtgever: Nestlé Purina Petcare
Bureau: FCB Amsterdam
Realisatie: IS Displays & Lukkien
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management