Volgende fase campagne Hornbach: ‘Laat natuur haar gang gaan’

Volgende fase campagne Hornbach: ‘Laat natuur haar gang gaan’
  • Food-en-retail
  • 3 mei 2023 @ 10:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De crossmediale voorjaarscampagne van Hornbach gaat na de eerste maand een volgende fase in. De primaire boodschap van deze campagne is helder: Laat de natuur haar gang gaan.

De projectbouwmarkt gaat nu een stap verder doet er nu een schepje bovenop. Als je dan toch zelf iets wilt doen voor je tuin, wat dacht je van een persoonlijke bijdrage? Want: ‘Jij hebt alles in je wat je tuin nodig heeft’. Dat de bouwmarkt dat letterlijk neemt blijkt wel uit de nieuwe uitingen die vanaf 1 mei te zien zijn.

Elke tuin moet af en toe extra gevoed en besproeid worden, zelfs als je de natuur haar gang laat gaan. Met het vervolg van de voorjaarscampagne laat Hornbach zien dat alles in huis hebben wat onze tuin nodig heeft. Online, in print en (digitale) Out of Home, met onder meer groene abri’s en een XXL steigerdoek, zijn de komende tijd visuals te zien van een vrouw en een man die de natuur letterlijk alles geven wat ze in zich hebben. Op de website van de bouwmarkt is te lezen hoe je je eigen gouden bijdrage als meststof kan gebruiken voor je tuin. Zo is het het beste om dit te verdunnen met water. De verhouding is afhankelijk van de groeisnelheid van je plant. Zelfgeproduceerde kunstmest bevat componenten die essentieel zijn voor de groei, bloei en weerstand van een plant.

Groene begroeide bushokjes
Onderdeel van deze nieuwe fase in de campagne zijn abri specials die vanaf 3 mei zijn te zien bij Utrecht Vredenburg, Rotterdam Coolsingel en Breda Karnemelkstraat. Hier staan groene bushokjes waar de natuur duidelijk haar gang is gegaan. De bushokjes zijn begroeid met planten en bloemen. Iedereen kan zo genieten van een onverwachts stuk natuur midden in de stad. Het wachten op de bus is nog nooit zo rustgevend geweest.

‘De afgelopen maand hebben we veel positieve feedback gekregen op onze crossmediale voorjaarscampagne’, laat Hoofd Marketing & Communicatie bij Hornbach Maarten Post weten. ‘We staan erom bekend dat we grenzen opzoeken met onze campagnes. Dat roept altijd reacties op en er wordt veel over gesproken. Juist met deze campagne is dat precies wat we willen: bewust nadenken over klimaatverandering. Steeds meer mensen zoeken mogelijkheden om die verandering tegen te gaan. Zaken als afval scheiden en het plaatsen van zonnepanelen zijn bekend, maar de eigen tuin is niet het eerste waar mensen aan denken. We merken dat onze campagne daar verandering in brengt en dat is een geweldige ontwikkeling. Want elke tuin in Nederland waarin de natuur zelf haar gang kan gaan, draagt bij aan het herstel van het natuurlijk evenwicht en dat is goed voor de biodiversiteit.’

Credits:
Concept: HeimatTBWA
Creatieve doorvertaling: Serviceplan
Out of Home: O2H en blowUp

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken