Spar lanceert eigen retailmedia: 'Spar Media'

Spar lanceert eigen retailmedia: 'Spar Media'
  • Food-en-retail
  • 3 okt 2023 @ 11:48
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Spar introduceert Spar Media: 'een veelzijdig netwerk dat leveranciers, en ook niet-leveranciers, de kans biedt om te adverteren in alle Spar-winkels en op Spar.nl.'

Het netwerk bestaat volgens de retailketen uit diverse advertentiemogelijkheden, waaronder digitale schermen in winkels, online bannering, e-mails en extended reach. Spar beschikt over meer dan 450 winkels en is momenteel bezig al deze winkels te voorzien van digitale schermen samen met partner First Impression. Hiermee bereikt Spar meer dan 100 miljoen winkelbezoekers en meer dan 5 miljoen online bezoekers per jaar. Daarmee ziet Spar retailmedia als logische stap.

King of convenience
De organisatie die zich profileert als ‘King of Convenience’, heeft een sterke positie door de versmelting van foodservice en foodretail. Het bedrijf heeft kleinschalige winkels in binnensteden, dorpen, langs snelwegen, op campings en campussen. CEO John van der Ent geeft aan: 'Met locatiespecifieke data heeft Spar onderscheidend vermogen ten opzichte van andere retailers. Consumenteninzichten bieden unieke mogelijkheden voor leveranciers om te kunnen adverteren dichtbij en op het moment van aankoop.'

Self-service platform
Om mediabureaus en merken zo goed mogelijk te faciliteren, maakt Spar gebruik van self-service retail media platform Streaem. Hiermee kunnen de adverteerders zelf verschillende soorten campagnes inkopen, optimaliseren en evalueren. Het Amsterdamse consultancy-bedrijf Newcraft helpt Spar met het vormgeven en verder ontwikkelen van het retailmedianetwerk.

Met Spar Media versterkt Spar zijn positie naar eigen zeggen als 'één van de meest vooruitstrevende convenience store-ketens in Nederland en opent het nieuwe deuren voor merken om zich te profileren binnen de winkelomgeving aan een steeds groter wordende groep shoppers die voor gemak kiezen.'
(PvWK, foto: Denise Jans / Unsplash)

Over Spar
'Spar Holding is gevestigd in Waalwijk en is in Nederland merkhouder van de buurtwinkel-formule Spar. In totaal gaat het om ruim 450 winkels die worden gerund door zelfstandige ondernemers. Spar Holding is aangesloten bij inkooporganisatie Superunie. Spar is dé winkel voor het dagelijks gemak en creëert betrokkenheid in de buurt. Opgericht in Nederland in 1932 door Adriaan van Well. Met ruim 13.000 winkels in meer dan 48 landen is Spar een van de grootste foodretailers ter wereld. In Nederland heeft Spar winkels in wijken en dorpen (Spar buurt) en stad (Spar city), op vakantieparken (Spar enjoy) en bij universiteiten (Spar university) en tankstations (Spar express).'


(bron: Spar)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken