Desperados kiest voor hervulbare flessen in horeca en retail

- Food-en-retail
- 2 nov 2023 @ 06:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVODistributieMarketing
- 2 nov 2023 @ 06:59
- Peter van Woensel Kooy
Daar waar veel biermerken in de retourstroom verkocht worden in een bruine statiegeldfles, wordt Desperados in een iconische, transparante fles gedistribueerd. Er is voor het merk nu een nieuwe fles ontworpen die door een verdikking in het glas hergebruikt kan worden.
Desperados is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail. Sinds oktober prijkt op flesjes van alle verschillende smaken van Desperados het statiegeldlogo en wordt het iconische glas hervulbaar. Met deze introductie worden de acht grootste biermerken van Heineken Nederland voor ruim 90% in hervulbare flessen afgevuld en verkocht. Deze stap markeert naar eigen zeggen een nieuwe mijlpaal in de ambitie om het hergebruiken van verpakkingen te verbeteren. 'De flessen worden hergebruikt voor het volgende rondje in het café, de club, op het terras of bij jou thuis.'
Hiermee stelt de brouwerij opnieuw een grote stap vooruit te zetten in haar ambitie om het hergebruiken van verpakkingen te verbeteren. 'Bij Heineken zijn we niet alleen trots op ons bier en onze merken; ook onze verpakkingen zijn ons veel waard. Door met Desperados over te gaan naar een hervulbare variant kunnen we nog optimaler gebruik maken van grondstoffen, gaan we zwerfafval tegen en verminderen we uiteindelijk onze CO2 uitstoot', aldus Mark Blok, Corporate Affairs Director Heineken Nederland.
Iconische fles
Veel biermerken worden verkocht in bruine statiegeldflessen (BNR) als onderdeel van de gangbare retourstroom in Nederland. Omdat Desperados een iconische transparante fles heeft, is er als gezegd een hervulbare fles ontwikkeld die er nagenoeg hetzelfde uitziet, maar die door een verdikking van het glas wel hergebruikt kan worden. 'In Nederland zijn we echt een voorloper op het gebied van hervulbare verpakkingen en daar zijn we trots op. Daarnaast voelt het goed dat wanneer iemand een rondje geeft, wij ervoor kunnen zorgen dat alles al een rondje heeft gemaakt. We noemen dat ook wel het rondje van Heineken', aldus Blok van Heineken Nederland. Dat geeft extra hoop in plaats van wanhoop, kun je zeggen.
(PvWK)
Over Desperados
'Desperados is het bier met een kick!. Naast Desperados original zijn er smaken zoals Strawberry Margarita, Mojito, en Lime en is er ook in 0.0: Desperados Virgin. Daarnaast is er Desperados Seltzer in blik. Desperados is al ruim twintig jaar geliefd onder jongvolwassenen en wordt wereldwijd in 84 landen verkocht. Desperados is als ultieme partystarter niet meer weg te denken uit de festival- en partyscene. Zo kennen we Desperados onder meer van bijzondere initiatieven zoals Acht tot Nacht, een feest onder water, ‘unusual’ stages op verschillende festivals en als partner van het Amsterdam Dance Event. Bekijk de website van Desperados of bekijk de social media-kanalen.'
(bron: Newslab)
Over Heineken
'Heineken is ’s werelds meest internationale brouwer en toonaangevend in de ontwikkeling en verkoop van premium bieren en ciders. Onder aanvoering van het Heinekenmerk zijn we met een portfolio van meer dan 300 internationale-, regionale-, lokale- en speciaalbieren en ciders actief in ruim 170 verschillende markten. In onze brouwerijen, mouterijen, ciderproductie locaties en kantoren werken wereldwijd ruim 85.000 mensen in zo’n 70 landen. Meer informatie staat op www.heinekennederland.nl.'
(bron: Heineken)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- flessen
- retourstroom
- Desperados
- zwerfafval
- hervulbaar
- glas
- hop
- mvo
- BNR
- horeca
- circulair
- CO2
- krat
- blik
- pils
- design
- statiegeld
- uitstoot
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management