Nieuwe campagne positioneert Aldi als werkgeversmerk

- Food-en-retail
- 6 nov 2023 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 6 nov 2023 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag lanceert Aldi haar nieuwe werkgeversmerk. Met een bijbehorende campagne wil de discounter laten zien dat Aldi als werkgever meer mogelijkheden biedt dan de arbeidsmarkt doorgaans denkt.
Werken bij Aldi is volgens de retailer gelijk aan werken bij de uitvinder van discount. 'Die inmiddels 50 jaar in Nederland boodschappen doen zo goedkoop en zo makkelijk mogelijk maakt voor alle mensen. Als medewerker van Aldi bepaal je zelf de uitdaging in je werk en grijp je zelf de kansen die op je pad komen. In diverse doelgroepspecifieke video’s vertellen medewerkers hoe dat in hun werk tot uiting komt.'
Carla van Lingen, Managing Director HR bij Aldi in Nederland vult aan: ‘Aldi biedt meer mogelijkheden voor medewerkers dan je denkt. Dat is wat we met deze campagne aan de Nederlandse arbeidsmarkt laten zien. In de video’s vertellen verschillende medewerkers over hun werk, de uitdagingen, kansen en de geluksmomentjes waar collega’s en klanten aan bijdragen. Bij Aldi passen mensen die van aanpakken weten en wat je daarvoor terugkrijgt, is meer dan je denkt. Met de campagne gaan we op zoek naar nieuwe collega’s die samen met ons verder willen bouwen aan de toekomst van discount.’
De ‘Meer dan je denkt, Aldi - Powered by people’ campagne is gemaakt in samenwerking met Talmark en Born05 en is zichtbaar op diverse online platformen, social media kanalen en wordt verspreid via offline uitingen.
Vind hier de lanceringspagina en bekijk de video in het venster hieronder (volgt).
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- employer brand
- merk
- Carla van Lingen
- Born05
- Natuurlijk wel
- tvc
- Talmark
- Aldi
- Aldi Nederland
- discount
- socials
- storyrtelling
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes