Nieuwe campagne positioneert Aldi als werkgeversmerk

- Food-en-retail
- 6 nov 2023 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 6 nov 2023 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag lanceert Aldi haar nieuwe werkgeversmerk. Met een bijbehorende campagne wil de discounter laten zien dat Aldi als werkgever meer mogelijkheden biedt dan de arbeidsmarkt doorgaans denkt.
Werken bij Aldi is volgens de retailer gelijk aan werken bij de uitvinder van discount. 'Die inmiddels 50 jaar in Nederland boodschappen doen zo goedkoop en zo makkelijk mogelijk maakt voor alle mensen. Als medewerker van Aldi bepaal je zelf de uitdaging in je werk en grijp je zelf de kansen die op je pad komen. In diverse doelgroepspecifieke video’s vertellen medewerkers hoe dat in hun werk tot uiting komt.'
Carla van Lingen, Managing Director HR bij Aldi in Nederland vult aan: ‘Aldi biedt meer mogelijkheden voor medewerkers dan je denkt. Dat is wat we met deze campagne aan de Nederlandse arbeidsmarkt laten zien. In de video’s vertellen verschillende medewerkers over hun werk, de uitdagingen, kansen en de geluksmomentjes waar collega’s en klanten aan bijdragen. Bij Aldi passen mensen die van aanpakken weten en wat je daarvoor terugkrijgt, is meer dan je denkt. Met de campagne gaan we op zoek naar nieuwe collega’s die samen met ons verder willen bouwen aan de toekomst van discount.’
De ‘Meer dan je denkt, Aldi - Powered by people’ campagne is gemaakt in samenwerking met Talmark en Born05 en is zichtbaar op diverse online platformen, social media kanalen en wordt verspreid via offline uitingen.
Vind hier de lanceringspagina en bekijk de video in het venster hieronder (volgt).
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- socials
- Carla van Lingen
- storyrtelling
- Aldi
- Natuurlijk wel
- Talmark
- discount
- tvc
- employer brand
- merk
- Aldi Nederland
- Born05
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] CO2-bewust consumeren: hoe dan?
- [marketeer 192] Ilse van Loon - director Brand & Communication...
- Onderzoek: Slechts 14% retailers onmisbaar
- Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de...
- Yumeko breidt uit naar vier Europese landen
- Cirkel is verbindende vorm in Kerst Allerhande 2023
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Booking.com en UNWTO lanceren online... 08-12-2023
- Cirkel is verbindende vorm in Kerst... 07-12-2023
- Station Amsterdam Centraal heeft... 06-12-2023
- Nieuwjaarsduik 2024: Erwtensoep en... 06-12-2023
- 9 gemeenten krijgen geld... 05-12-2023
- Primark viert 15 jaar in de... 05-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala