Ook Action verlaagt prijzen (van 2500 producten)

Ook Action verlaagt prijzen (van 2500 producten)
  • Food-en-retail
  • 5 feb 2024 @ 11:54
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

De prijs van 2500 producten is bij discounter Action nu nog lager geworden. De retailer heeft de prijzen naar eigen zeggen verlaagd omdat grondstoffen en transport goedkoper zijn geworden.

Recent meldde Action een omzetstijging met bijna 28 procent op MarketingTribune.
 

Afgelopen najaar had Action al de prijzen van 900 producten verlaagd, en daar zijn er nu nog eens zo'n 1600 bijgekomen. Bij elkaar is zo bijna 40 procent van het totaal aantal producten in de winkels goedkoper geworden, meldt RTL Z. Hoeveel producten gemiddeld in prijs zijn verlaagd, kan woordvoerder Lucie Hoopman de zender niet zeggen. 'De prijzen zijn volgens haar niet in specifieke productgroepen verlaagd, maar door het hele assortiment.' Lees hier verder.

Afgelopen maand maakte ook Ikea al een forse verlaging van de assortimentsprijzen bekend. Een welkome tijding voor veel Nederlandse consumenten. Wie volgt?
(PvWK, bronnen: RTL en MT)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken