Ook Action verlaagt prijzen (van 2500 producten)

- Food-en-retail
- 5 feb 2024 @ 11:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 5 feb 2024 @ 11:54
- Peter van Woensel Kooy
De prijs van 2500 producten is bij discounter Action nu nog lager geworden. De retailer heeft de prijzen naar eigen zeggen verlaagd omdat grondstoffen en transport goedkoper zijn geworden.
Recent meldde Action een omzetstijging met bijna 28 procent op MarketingTribune.
Afgelopen najaar had Action al de prijzen van 900 producten verlaagd, en daar zijn er nu nog eens zo'n 1600 bijgekomen. Bij elkaar is zo bijna 40 procent van het totaal aantal producten in de winkels goedkoper geworden, meldt RTL Z. Hoeveel producten gemiddeld in prijs zijn verlaagd, kan woordvoerder Lucie Hoopman de zender niet zeggen. 'De prijzen zijn volgens haar niet in specifieke productgroepen verlaagd, maar door het hele assortiment.' Lees hier verder.
Afgelopen maand maakte ook Ikea al een forse verlaging van de assortimentsprijzen bekend. Een welkome tijding voor veel Nederlandse consumenten. Wie volgt?
(PvWK, bronnen: RTL en MT)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes