Ikea verlaagt prijzen met 20% tot pre corona-peil

- Food-en-retail
- 29 jan 2024 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenPrijs
- 29 jan 2024 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Ikea verlaagt wereldwijd de prijzen met een fors percentage: gemiddeld 20%. 'We vonden onszelf te duur geworden, we dreven af van wat we willen zijn.'
Ikea neemt voortaan genoegen met minder winst op producten, zegt woordvoerder Jurriaan Zuiderhoek tegen RTL Nieuws. De kwaliteit van de producten blijft hetzelfde, aldus Zuiderhoek. Het Zweedse woonwarenhuis zou 'te duur geworden' zijn, vandaar de wereldwijde prijsverlaging. Zuiderhoek zegt niet te weten of klanten ook vonden dat Ikea te duur was geworden, 'maar daar ga ik wel vanuit'.
Ikea-fans blij
Van de ongeveer 11.000 producten die Ikea in Nederland verkoopt, werden in september 2023 circa 600 producten in prijs verlaagd. Daar zijn inmiddels nog eens 2700 producten bijgekomen en worden nog circa 7700 in de voorliggende twee jaar goedkoper gemaakt, zegt Zuiderhoek. Op de socials in Nederland wordt de prijsverlaging al gevierd (zie voorbeeld hieronder). De ruimte om de prijzen te verlagen zou ontstaan zijn doordat de bevoorrading sinds corona is vergemakkelijkt, de distributie dus is verbeterd en omdat de formule naar eigen zeggen genoegen neemt met een lagere winstmarge. Lees hier verder.
(PvWK, bron: RTL Z & socials | beeld: Wikicommons)
posting Miriam van 't Veer over de korting
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management