Ikea verlaagt prijzen met 20% tot pre corona-peil

- Food-en-retail
- 29 jan 2024 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenPrijs
- 29 jan 2024 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Ikea verlaagt wereldwijd de prijzen met een fors percentage: gemiddeld 20%. 'We vonden onszelf te duur geworden, we dreven af van wat we willen zijn.'
Ikea neemt voortaan genoegen met minder winst op producten, zegt woordvoerder Jurriaan Zuiderhoek tegen RTL Nieuws. De kwaliteit van de producten blijft hetzelfde, aldus Zuiderhoek. Het Zweedse woonwarenhuis zou 'te duur geworden' zijn, vandaar de wereldwijde prijsverlaging. Zuiderhoek zegt niet te weten of klanten ook vonden dat Ikea te duur was geworden, 'maar daar ga ik wel vanuit'.
Ikea-fans blij
Van de ongeveer 11.000 producten die Ikea in Nederland verkoopt, werden in september 2023 circa 600 producten in prijs verlaagd. Daar zijn inmiddels nog eens 2700 producten bijgekomen en worden nog circa 7700 in de voorliggende twee jaar goedkoper gemaakt, zegt Zuiderhoek. Op de socials in Nederland wordt de prijsverlaging al gevierd (zie voorbeeld hieronder). De ruimte om de prijzen te verlagen zou ontstaan zijn doordat de bevoorrading sinds corona is vergemakkelijkt, de distributie dus is verbeterd en omdat de formule naar eigen zeggen genoegen neemt met een lagere winstmarge. Lees hier verder.
(PvWK, bron: RTL Z & socials | beeld: Wikicommons)
posting Miriam van 't Veer over de korting
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers