Al meer dan 500 kinderen melden zich voor rvc De Koffiejongens
- Food-en-retail
- 16 apr 2024 @ 11:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 apr 2024 @ 11:21
- Sjaak Hoogkamer
De Koffiejongens vindt het tijd om de volgende generatie écht serieus te nemen en ze bij volwassenen aan tafel te zetten. Ze blijken niet de enigen. In één weekend kwamen er meer dan 500 aanmeldingen van kinderen binnen.
Afgelopen weekend introduceerde De Koffiejongens een nieuwe manier van zakendoen. De duurzame koffiepionier zette een vacature uit voor de Raad van CommissarisJES. Het idee: kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud nemen plaats in het controlerende adviesorgaan van De Koffiejongens en krijgen hiermee automatisch een stem met betrekking tot thema’s als duurzaamheid, ondernemerschap en bedrijfscultuur.
De Koffiejongens doet het graag nét even anders en vindt het tijd om de volgende generatie écht serieus te nemen door ze bij volwassenen aan de vergadertafel te zetten. Kinderen op bedrijfsniveau laten meepraten, dat is het idee. De groene koffie-pionier stelt zodoende de allereerste officiële Raad van Commissarisjes aan; een controlerend adviesorgaan, bestaande uit kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud. Alle kinderen die zich vóór 3 mei aanmelden, mogen lid worden van de Raad en krijgen hiermee automatisch een stem met betrekking tot thema’s als: duurzaamheid, ondernemerschap en bedrijfscultuur binnen De Koffiejongens.
CEO Bart Dingjan 9zie foto boven) is positief verrast: ‘We wisten niet waar we met deze onconventionele move op moesten rekenen. We riepen gekscherend: ‘Als het moet huren we een stadion af’, maar met 20 aanmeldingen waren we al ongelooflijk blij geweest.’
Dat er straks meer dan 500 kinderen meepraten over de toekomst van De Koffiejongens is fantastisch nieuws, en de teller loopt nog door. Dingjan: ‘De toekomst in handen van de toekomst, dat is het achterliggende idee.'
De gigantische hoeveelheid aanmeldingen is een duidelijke bevestiging dat kinderen graag mee willen praten en ik kan niet wachten om te horen wat ze te zeggen hebben
Wat dat precies gaat zijn, zal duidelijk worden tijdens de Grote Kindervergadering die De Koffiejongens in het najaar organiseert. De uitkomst van deze vergadering en de actiepunten die hieruit voortvloeien, worden meegenomen in het impactrapport dat De Koffiejongens eind 2024 wereldkundig maakt. Dingjan: ‘Het doel van deze samenwerking is een nog snellere vooruitgang naar een duurzame toekomst voor de volgende generatie. Het voelt voor ons logisch om verantwoording af te leggen aan die generatie en samen te werken aan een wereld die zij erven.’
De Koffiejongens is een duurzaam, Nederlands abonnementsmodel voor koffiecups. Het bedrijf werd in 2016 opgericht door Walter Morriën en Corné van Drogenbroek.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes