[Syb Wynia] Speurtocht bij Albert Heijn
- Food-en-retail
- 3 jun 2016 @ 11:38
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - InteractieWinkelen
- 3 jun 2016 @ 11:38
- Gastblogger
Even een wereldprobleem oplossen. Bij Albert Heijn op de Prins Hendrikkade in Amsterdam vragen de caissières als je aan de beurt bent om af te rekenen altijd: 'Hebt u alles kunnen vinden?' Dat is een onzinnige vraag.
Als je niet alles hebt kunnen vinden vraag je immers aan het personeel elders de zaak waar iets te vinden is. Eenmaal bij de kassa is het te laat.
Ik heb diverse keren aan caissières gevraagd of ze op hun onnozele vraag (vinden ze zelf ook) van een klant ooit het antwoord hebben gekregen dat die iets niet had kunnen vinden. Dat bleek nooit het geval te zijn geweest. Altijd had iedereen, eenmaal bij de kassa, alles kunnen vinden.
Ergens bij Ahold heeft iemand dus bedacht dat het personeel onnozele vragen moet stellen aan de klanten. Klanten (vaste klanten, in ieder geval) ergeren zich er aan en het personeel geneert zich maar heeft maar te doen wat hen gezegd wordt.
VRAAG 1: Gebeurt dit elders ook bij Albert Heijn?
VRAAG 2: Weet iemand wie daarvoor verantwoordelijk is?
VRAAG 3: Gaan we hier een eind aan maken?
Vriendelijk dank, mede namens het personeel van Albert Heijn (in ieder geval het personeel van de AH-vestiging aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam).
Syp Wynia
redacteur Elsevier
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- service
- eind
- Amsterdam
- klanten
- AH
- onnozel
- vestiging
- navigatie
- Prins Hendrikkade
- ervaring
- vragen
- Albert Heijn
- personeel
- ergeren
- kassa
- Ahold
- vaste klanten
- Syp Wynia
- redacteur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation