'Opzij verdwijnt? Onzin!'

'Opzij verdwijnt? Onzin!'
  • Media
  • 15 okt 2013 @ 09:32
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Weekbladpers Media stopt met Opzij en J/M, ronkte Twitter maandag. 'Onzin, wij weten van niks', reageerde Opzij direct. In een persverklaring laat moederbedrijf WPG Uitgevers echter wel weten de eigen 'strategische focus aan te scherpen' wegens financiële tegenspoed door de recessie.

WPG verwacht eind november een nieuwe strategische koers te hebben bepaald. Op dit moment houdt het bedrijf naar eigen zeggen 'verschillende scenario's tegen het licht'. Een strategische koerswijziging is volgens het concern noodzakelijk vanwege 'gewijzigde marktomstandigheden'.

Met het persbericht haakt WPG in op het gerucht dat vandaag op Twitter rondging dat het vrouwenblad Opzij zou worden opgeheven. Het bericht werd door het vrouwenblad ontkend. In haar persbericht noemt WPG het wegbezuinigen van bepaalde sommige tijdschriften 'op zijn minst voorbarig'.

Voor Opzij was de timing van het gerucht op zijn minst wrang: de redactie trof net de laatste voorbereidingen voor de jaarlijkse toef op de taart: de feestelijke bekendmaking  in de Stadsschouwburg Amsterdam van de Opzij Top-100, de lijst met de machtigste vrouwen van Nederland. Dat feest stond ook in het teken van het 40-jarig bestaan van het blad. 

Sowieso staan er veranderingen op til bij Opzij. Margriet van der Linden, aangesteld in 2007, maakte in juni dit jaar bekend op te stappen als hoofdredacteur van het blad. Verder wordt het gerucht dat WPG een financieel conflict zou hebben met Rabobank, die de uitgeverij onder curatele zou willen plaatsen, door meerdere partijen bevestigd

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken