Vandaag is het... World Television Day!

Vandaag is het... World Television Day!
  • Media
  • 21 nov 2013 @ 00:03
  • 15416 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieCommercials

World Television Day, ooit van gehoord? Welnu, dat is dus vandaag. Een initiatief van de Verenigde Naties, ondersteund door Europese brancheverenigingen Egta, ACT en EBU, maar ook het Nederlandse SPOT. Nederlandse tv-zenders zenden op 21 november voor de eerste keer de speciale commercial uit: 'World Television Day. We Love TV!'

In 1996 riep de Verenigde Naties 21 november uit tot World Television Day. Dit jaar bundelen de Europese brancheverenigingen Egta, ACT en de European Broadcasting Union (EBU) net als in 2012 hun krachten. De rol van tv in de communicatie over belangrijke internationale kwesties, de relevantie ervan voor de wereldeconomie en haar bijdrage aan de sociale en culturele ontwikkeling staan op deze dag centraal.

De kracht van het medium stelt wereldleiders, sporthelden en adverteerders in staat om kijkers te betrekken bij internationale kwesties, evenementen en sociale cummunities. Speciaal voor World Television Day is de website Worldtelevisionday.tv gelanceerd. Hierop zijn korte quotes weergegeven van vooraanstaande personen die uitleggen wat TV heeft betekent in hun carrière of leven.

Zo zegt Felix Baumgartner, bekend van de veelbekeken skydive vanuit de ruimte: 'Het getuige zijn van de live uitzending van mijn vrije val heeft voor miljoenen mensen over de hele wereld een uniek en magisch moment opgeleverd. De beelden op tv en internet stelden kinderen en volwassenen in staat om mijn droom met hen te delen en om hun ogen te openen om hun eigen dromen te creëren. Duizenden zijn door de impactvolle beelden geïnspireerd geraakt door de wetenschap, fysica, snelheid en extreme sporten.. dat maakt mij erg gelukkig.'

VN-topman Ban Ki-moon zegt over televisie in dit digitale tijdperk, 'Tv blijft het meest vertrouwde en populaire medium voor nieuws, cultuur, sport en entertainment. Televisie helpt om de wereld in het leven en in de woonkamers van mensen te brengen. Door kwalitatieve programmering werpt tv licht op mondiale vraagstukken en schetst het een beeld over de strijd en de hoop van gemeenschappen en gezinnen van over de hele wereld.'

SPOT is aangesloten bij de Egta en werkt op diverse fronten samen met deze branchevereniging. Een doorvertaling van deze campagne is aan alle SPOT-relaties verstuurd in de vorm van een e-card met een link naar de World Television Day-website. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken