Hoofdredacteur Ackermans na conflict weg bij HDC
- Media
- 10 dec 2013 @ 10:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 10 dec 2013 @ 10:18
- Redactie Media
Mike Ackermans vertrekt per 1 januari als hoofdredacteur van HDC Media. Hij is in conflict gekomen met de HDC-directie en moederbedrijf TMG over zijn positie in een nieuw te vormen directie.
Het vertrek van Ackermans is gisteren bekendgemaakt aan het personeel en via een bericht op de websites van HDC Media.
‘Het afgelopen (half) jaar is er tussen de hoofdredacteur en directie een verschil van inzicht ontstaan over de aansturing en de structuur van onze organisatie', zo citeert Villamedia.nl de intern verstuurde verklaring. 'Dit geschil heeft zich verdiept nadat de raad van bestuur de discussie over de omvang en samenstelling van de directie is begonnen.'
Inmiddels heeft HDC Media 'een definitieve keuze gemaakt voor een vierhoofdige directie' en is na veelvuldig overleg tussen de raad van bestuur, directie en hoofdredacteur gebleken dat de verschillen van inzicht 'onoverbrugbaar' zijn. 'Op grond hiervan zijn de partijen tot de slotsom gekomen dat beëindiging van de samenwerking tussen TMG/HDC Media en Mike Ackermans de beste oplossing is.’
Ackermans was als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de HDC-kranten Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander. ‘Alle betrokken partijen betreuren deze ontwikkeling ten zeerste’, aldus de uitgeverij.
'Mediaprofessor' Piet Bakker schreef inmiddels een open sollicitatie op de vacante functie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- vertrek
- Mike Ackermans
- HDC
- dagbladen
- hoofdredacteur
- De Gooi- en Eemlander
- Noordhollands Dagblad
- TMG
- conflict
- Leidsch Dagblad
- Haarlems Dagblad
- krant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes