Meeste inzendingen ooit voor AMMA

Meeste inzendingen ooit voor AMMA
  • Media
  • 3 mrt 2014 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsMediabureauStrategie

MWG heeft een recordaantal inzendingen ontvangen voor de Annual Masters of Media Awards 2014 (AMMA). Er werden 156 cases ingestuurd, veertien meer dan de 142 cases van vorig jaar.

De AMMA, die sinds 2001 bestaat, kent prijzen toe in tien categorieën. In acht van die categorieën kon een case worden ingezonden, waarvan bij twee voor het eerst: 'Beste Creatieve Gebruik van een Medium' is een nieuwe categorie en om voor 'Media-exploitant van het Jaar' in aanmerking te komen moest voor het eerst een case worden ingestuurd.

De meeste inzendingen kwamen binnen in de categorie Beste Mediastrategie (38), gevolgd door de nieuwe categorie Beste Creatieve Gebruik van een Medium (37) en Beste Interactieve Mediastrategie (29), Beste Media-innovatie (15), Media-exploitant van het jaar (11), Media-adverteerder van het jaar (10), Mediabureau van het Jaar (8) en de Hans du Chatinier-prijs (8).

Voor de genoemde categorieën bepalen acht specialistenjury’s de nominaties en winnaars. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt gekozen via een workshop door een jury. De genomineerden voor de Carl Lipp-prijs worden bepaald door een online enquête uitgevoerd door Intomart GfK. In dit onderzoek lopen ook de media-exploitanten mee die een case hebben ingestuurd.

Op 17 april worden de nominaties bekend gemaakt en start de kaartverkoop voor het afsluitende prijzengala. Op woensdag 26 mei is de feestelijke uitreiking in DeLaMar in Amsterdam. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken