The Times en Quest mikken op online lezers via Myjour

  • Media
  • 25 apr 2014 @ 10:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekOnlinePrint

Het Britse dagblad The Times biedt sinds deze week artikelen online aan via Myjour: het Nederlandse platform voor de verkoop van losse kranten- en tijdschriftartikelen. Uitgeverij News Corp heeft aangegeven dat over enkele weken ook de artikelen van Wall Street Journal via Myjour worden aangeboden.

Ook zijn de artikelen van het populairwetenschappelijke tijdschrift Quest per 1 mei beschikbaar. Lezers bepalen per artikel of zij het willen lezen en hoeven niet de hele krant of het tijdschrift te kopen.

De eerste artikelen die The Times kosteloos aanbiedt, zijn korte verhalen uit The Times Business Insight, vergelijkbaar met NRC Next. In de komende maand zullen meerdere artikelen online komen, zodat de Britse krant ook artikelen kan verkopen aan mensen zonder abonnement. In Myjour is afrekenen eenvoudig dankzij credits. Bij het aanmaken van een account ontvangt de gebruiker automatisch 25 credits, dat staat voor een waarde van Euro 1,50. Een artikel van Quest kost gemiddeld 30 cent in Myjour. Is de lezer niet tevreden met de aankoop van een artikel, dan biedt het platform een 'niet goed, geld terug' garantie.

Naast The Times, Quest en de toezeggingen van Wall Street Journal, gaan ook de Telegraaf en Quote binnenkort artikelen aanbieden via Myjour. Jan Verheul, bedenker van Myjour.com, vertelt over de ontwikkelingen: "We mikken op 100.000 gebruikers aan het eind van dit jaar. Dagelijks zijn er 7.000 lezers online en er hebben bijna 10.000 mensen een account aangemaakt. We zijn blij dat de grote mediabedrijven geloven in dit concept, maar we bieden ook een podium voor individuele auteurs. De lezer bepaalt zelf welke media of auteurs hij of zij volgt. Dat een enkel artikel evenveel succes kan hebben als een gerenommeerde krant of tijdschrift bewees columnist Jan Dijkgraaf. Zijn column van afgelopen Tweede Paasdag werd meer dan 16.000 keer gelezen."

De website Myjour.com werd op 1 oktober 2013 gelanceerd. Hier kunnen lezers via de computer, tablet of smartphone losse artikelen uit kranten, tijdschriften en vakliteratuur kopen en lezen. Het concept van Myjour is vergelijkbaar met iTunes, waar mensen losse muzieknummers kunnen kopen, zonder het complete album aan te schaffen. Uitgeverijen en auters die publiceren via Myjour bepalen zelf de waarde van hun artikelen. De lezer stelt een eigen selectie van artikelen samen en betaalt alleen voor wat hij nodig heeft. Inloggen kan onder andere via Facebook, LinkedIn en Google Plus. Myjour werkt samen met vooraanstaande uitgevers en individuele auteurs en bedrijven. Het platform is onafhankelijk, bannervrij en ontvangt geen subsidie. 

www.myjour.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken