The Times en Quest mikken op online lezers via Myjour
- Media
- 25 apr 2014 @ 10:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekOnlinePrint
- 25 apr 2014 @ 10:50
- Redactie Media
Het Britse dagblad The Times biedt sinds deze week artikelen online aan via Myjour: het Nederlandse platform voor de verkoop van losse kranten- en tijdschriftartikelen. Uitgeverij News Corp heeft aangegeven dat over enkele weken ook de artikelen van Wall Street Journal via Myjour worden aangeboden.
Ook zijn de artikelen van het populairwetenschappelijke tijdschrift Quest per 1 mei beschikbaar. Lezers bepalen per artikel of zij het willen lezen en hoeven niet de hele krant of het tijdschrift te kopen.
De eerste artikelen die The Times kosteloos aanbiedt, zijn korte verhalen uit The Times Business Insight, vergelijkbaar met NRC Next. In de komende maand zullen meerdere artikelen online komen, zodat de Britse krant ook artikelen kan verkopen aan mensen zonder abonnement. In Myjour is afrekenen eenvoudig dankzij credits. Bij het aanmaken van een account ontvangt de gebruiker automatisch 25 credits, dat staat voor een waarde van Euro 1,50. Een artikel van Quest kost gemiddeld 30 cent in Myjour. Is de lezer niet tevreden met de aankoop van een artikel, dan biedt het platform een 'niet goed, geld terug' garantie.
Naast The Times, Quest en de toezeggingen van Wall Street Journal, gaan ook de Telegraaf en Quote binnenkort artikelen aanbieden via Myjour. Jan Verheul, bedenker van Myjour.com, vertelt over de ontwikkelingen: "We mikken op 100.000 gebruikers aan het eind van dit jaar. Dagelijks zijn er 7.000 lezers online en er hebben bijna 10.000 mensen een account aangemaakt. We zijn blij dat de grote mediabedrijven geloven in dit concept, maar we bieden ook een podium voor individuele auteurs. De lezer bepaalt zelf welke media of auteurs hij of zij volgt. Dat een enkel artikel evenveel succes kan hebben als een gerenommeerde krant of tijdschrift bewees columnist Jan Dijkgraaf. Zijn column van afgelopen Tweede Paasdag werd meer dan 16.000 keer gelezen."
De website Myjour.com werd op 1 oktober 2013 gelanceerd. Hier kunnen lezers via de computer, tablet of smartphone losse artikelen uit kranten, tijdschriften en vakliteratuur kopen en lezen. Het concept van Myjour is vergelijkbaar met iTunes, waar mensen losse muzieknummers kunnen kopen, zonder het complete album aan te schaffen. Uitgeverijen en auters die publiceren via Myjour bepalen zelf de waarde van hun artikelen. De lezer stelt een eigen selectie van artikelen samen en betaalt alleen voor wat hij nodig heeft. Inloggen kan onder andere via Facebook, LinkedIn en Google Plus. Myjour werkt samen met vooraanstaande uitgevers en individuele auteurs en bedrijven. Het platform is onafhankelijk, bannervrij en ontvangt geen subsidie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

