The Times en Quest mikken op online lezers via Myjour
- Media
- 25 apr 2014 @ 10:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekOnlinePrint
- 25 apr 2014 @ 10:50
- Redactie Media
Het Britse dagblad The Times biedt sinds deze week artikelen online aan via Myjour: het Nederlandse platform voor de verkoop van losse kranten- en tijdschriftartikelen. Uitgeverij News Corp heeft aangegeven dat over enkele weken ook de artikelen van Wall Street Journal via Myjour worden aangeboden.
Ook zijn de artikelen van het populairwetenschappelijke tijdschrift Quest per 1 mei beschikbaar. Lezers bepalen per artikel of zij het willen lezen en hoeven niet de hele krant of het tijdschrift te kopen.
De eerste artikelen die The Times kosteloos aanbiedt, zijn korte verhalen uit The Times Business Insight, vergelijkbaar met NRC Next. In de komende maand zullen meerdere artikelen online komen, zodat de Britse krant ook artikelen kan verkopen aan mensen zonder abonnement. In Myjour is afrekenen eenvoudig dankzij credits. Bij het aanmaken van een account ontvangt de gebruiker automatisch 25 credits, dat staat voor een waarde van Euro 1,50. Een artikel van Quest kost gemiddeld 30 cent in Myjour. Is de lezer niet tevreden met de aankoop van een artikel, dan biedt het platform een 'niet goed, geld terug' garantie.
Naast The Times, Quest en de toezeggingen van Wall Street Journal, gaan ook de Telegraaf en Quote binnenkort artikelen aanbieden via Myjour. Jan Verheul, bedenker van Myjour.com, vertelt over de ontwikkelingen: "We mikken op 100.000 gebruikers aan het eind van dit jaar. Dagelijks zijn er 7.000 lezers online en er hebben bijna 10.000 mensen een account aangemaakt. We zijn blij dat de grote mediabedrijven geloven in dit concept, maar we bieden ook een podium voor individuele auteurs. De lezer bepaalt zelf welke media of auteurs hij of zij volgt. Dat een enkel artikel evenveel succes kan hebben als een gerenommeerde krant of tijdschrift bewees columnist Jan Dijkgraaf. Zijn column van afgelopen Tweede Paasdag werd meer dan 16.000 keer gelezen."
De website Myjour.com werd op 1 oktober 2013 gelanceerd. Hier kunnen lezers via de computer, tablet of smartphone losse artikelen uit kranten, tijdschriften en vakliteratuur kopen en lezen. Het concept van Myjour is vergelijkbaar met iTunes, waar mensen losse muzieknummers kunnen kopen, zonder het complete album aan te schaffen. Uitgeverijen en auters die publiceren via Myjour bepalen zelf de waarde van hun artikelen. De lezer stelt een eigen selectie van artikelen samen en betaalt alleen voor wat hij nodig heeft. Inloggen kan onder andere via Facebook, LinkedIn en Google Plus. Myjour werkt samen met vooraanstaande uitgevers en individuele auteurs en bedrijven. Het platform is onafhankelijk, bannervrij en ontvangt geen subsidie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
- HBO Max personaliseert sportreclame
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers