TMG bevestigt: Geert-Jan van der Snoek beoogde CEO
- Media
- 2 apr 2014 @ 19:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaPrintOnlineJournalistiek
- 2 apr 2014 @ 19:00
- Redactie Media
De Raad van Commissarissen van Telegraaf Media Groep (TMG) maakt bekend het voornemen te hebben Geert-Jan E. van der Snoek (1965) te benoemen tot CEO van TMG. Met ingang van 1 juli 2014 zal Van der Snoek de taken overnemen van Cees van Steijn, CEO ad interim, die TMG per 1 mei zal verlaten. Gedurende de maanden mei en juni zal Fred Arp, CFO van TMG, de taken van de CEO waarnemen.
Vanmorgen lekte via Het Financieele Dagblad de beoogde voordracht van Van der Snoek uit. Dat gerucht wordt nu dus door TMG officieel bevestigd.
Geert-Jan van der Snoek is thans CEO van NDC mediagroep. Hij begon zijn carrière als marine officier en stapte in 1995 over naar het bedrijfsleven. Vanuit onder andere KPMG
en Merx Enterprises leidde hij een groot aantal new business en verandertrajecten in de mediawereld, de financiële wereld en de retail, onder andere bij Schuitema en Getronics. Van der Snoek behaalde zijn doctoraal bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Michiel Boersma, voorzitter van de Raad van Commissarissen van TMG, over de benoeming: 'Van der Snoek is een man met veel ervaring in financieel- en verander-management en met grote affiniteit met de mediawereld. Als adviseur en als ondernemer was hij betrokken bij onder andere PCM (tegenwoordig De Persgroep), NRC, enkele internet-initiatieven en radio- en tv-stations, waaronder Veronica. Hij heeft bovendien een sterke focus op veranderend consumentengedrag. Bij NDC mediagroep zette hij de lezer en de merken weer centraal en bouwde aan nieuwe teams en samenwerking.'
Geert-Jan van der Snoek: 'TMG is een belangrijke mediaspeler in Nederland. Het is een fantastische uitdaging om in deze tijd van grote turbulentie in de mediawereld aan de toekomst van dit bedrijf te mogen bouwen. Ik geloof in de kracht van de merken van TMG. Oriëntatie op het veranderende consumentengedrag en de kracht van het journalistieke product zal het succes in de toekomst bepalen. In mijn tijd bij NDC mediagroep heb ik opnieuw gezien dat er een enorme markt ligt als we er in slagen de veranderende behoeften van de lezer centraal te zetten.'
De Raad van Commissarissen bedankt Cees van Steijn voor zijn enorme inzet in het afgelopen jaar en voor de belangrijke veranderingen die onder zijn leiding zijn doorgevoerd. Michiel Boersma: 'De merken zijn weer op de eerste plaats gezet, het productportfolio is aangescherpt en de organisatie is vereenvoudigd.'
Het advies van de Centrale Ondernemingsraad van TMG met betrekking tot de benoeming, ex artikel 30 van de Wet op de ondernemingsraden, wordt op korte termijn verwacht.
Conform de eerder gemaakte afspraken zal de heer Boersma terugtreden als gedelegeerd commissaris zodra de heer van de Snoek is aangetreden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers