Mediapact moet Hilversum boost geven
- Media
- 26 jun 2014 @ 16:11
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Mediastrategie
- 26 jun 2014 @ 16:11
- Redactie Online
Mediaorganisaties, onderwijsinstellingen en overheden tekenden vanmiddag tijdens het Mediapark Jaarcongres in Hilversum een nationaal Mediapact. De ondertekenaars van het pact willen samen meer vakmensen hebben binnen de zich snel ontwikkelende mediasector. Op die manier kan de Nederlandse mediasector volgens hen internationaal concurrerend blijven. Ook moet het Mediapark af van zijn ‘Oostblokarchitectuur en imago’, zo vindt de lokale burgemeester Pieter Broertjes.
In het Mediapact onderscheiden de initiatiefnemers drie concrete doelen. In de eerste plaats is het de bedoeling dat meer jongeren kiezen voor opleidingen waar de mediabedrijven behoefte aan hebben: creatieve opleidingen met veel aandacht voor techniek. Daarnaast is het van belang dat technisch opgeleide jongeren na hun opleiding behouden blijven voor de sector. Ten slotte willen de ondertekenaars dat mediaprofessionals tijdens hun loopbaan voortdurend blijven werken aan hun ontwikkeling. Dit geldt nadrukkelijk ook voor docenten van mediaopleidingen; zij kunnen door regelmatig stage te lopen hun kennis van het vak up to date houden.
Wensen van mediabedrijven staan centraal
Tot de ondertekenaars van het Mediapact behoren omroepen als RTL en NOS, maar ook tientallen andere mediaorganisaties uit heel Nederland. De onderwijsinstellingen die meedoen zijn onder andere het MBO College Hilversum, de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en de Erasmus Universiteit. Ook diverse overheden, waaronder de gemeente Hilversum en mede-initiatiefnemer Beeld en Geluid, ondertekenen het Mediapact. Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, gelooft in de waarde van de voorgenomen samenwerking: ‘Met het Mediapact werken we verder aan de ontwikkeling van Nederland als innovatief Medialand. Als overheid hebben we vooral een verbindende rol. De concrete behoeften van mediabedrijven staan in het pact centraal.’ Met de Hilversum Media Campus is op regionaal niveau al gestart om vorm te geven aan de doelen van het Mediapact.
Burgemeester Pieter Broertjes wil dat de Hilversum Media Campus een bruisende plek wordt. Daar zouden ook studentenwoningen moeten verrijzen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

