Eerste nummer van FAB sinds verkoop Sanoma

Eerste nummer van FAB sinds verkoop Sanoma
  • Media
  • 23 sep 2014 @ 12:16
  • 20940 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekZakelijkDoelgroepen

Vandaag verschijnt het eerste nummer van het vernieuwde FAB. 'De eerste ex-Sanoma-printtitel die uit de as herrijst', aldus de initiatiefnemers Ebru Umar en Sandy Wenderhold. 'Maar FAB is vooral het eerste mediamerk dat zich voor 100% richt op ondernemende vrouwen.'

Getooid met de ondertitel '#Ondernemend' (lekker trendy met een hashtag) mikt FAB dus op een specifieke vrouwendoelgroep. Dit jaar verschijnen er twee edities (de volgende eind november), in 2015 staan er zes magazines gepland. Elke editie wordt een themanummer. FAB #01 heeft als thema 'Ambitie', compleet met een groot ambitie-dossier. Er is onderzoek gedaan naar hoe ambitie gedefinieerd wordt, wat de historische context van de term is en waar het uiteindelijk naartoe gaat met ambitieuze vrouwen.

FAB, met een gedrukte oplage van 30.000 exemplaren, wordt naar eigen zeggen dus de eerste tijdschrifttitel die zich 'voor 100% richt op ondernemende vrouwen (en hun mannen)'. Hoofdredacteur Ebru Umar: 'We laten vrouwen aan het woord die maatschappelijk echt iets voorstellen, of gaan voorstellen. Vrouwen met power, lef en ambitie. Vrouwen die ons (m/v) inspireren.'

In FAB #01 zijn dat onder andere Debbie de Wagenaar (directeur Corporate Communications McDonald’s, onlangs ook aan het woord op MarketingTribune.nl), Stefanie Hottenhuis (Raad van Bestuurlid Arcadis), Olcay Gulsen (eigenaar van modemerk SuperTrash), Susan Veenhoff (directeur Pink Ribbon) en Anita Veenendaal (CFO KeyKeg).

'FAB is voor de verandering nu eens niet een etalage voor BN’ers, maar een inspiratiebron voor ondernemende Nederlandse vrouwen', aldus de initiatiefnemers. 'Toch staan er BN’ers in. Niet omdat ze BN’er zijn, maar omdat ze goede stukken kunnen schrijven over theater, boeken, films en muziek. Er is ook aandacht voor auto’s. Want ambitieuze auto’s en ambitieuze vrouwen gaan prima samen. En in iedere FAB wordt een politiek duo uitgebreid aan de tand gevoeld. In FAB #01 zijn dat de PVV’ers Fleur Agema en Leon de Jong.'

Hoofdredacteur Ebru Umar en uitgever Sandy Wenderhold over FAB: 'Het eerste nummer van FAB heeft niet voor niets als thema "Ambitie". We willen bouwen aan een mediamerk dat niet alleen in een maandelijkse frequentie in print verschijnt, maar dat ook twee tot vier keer per jaar congressen en evenementen organiseert, een eigen tv-programma (lang leve het internet!) heeft én een eigen shop. Het hoeft niet allemaal overmorgen gerealiseerd te zijn. Over vijf jaar is ook goed. En waarom zou het niet lukken? Want blaadjes worden weer hip. Trust us!' 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken